• Announcements

    • TuningStyling

      Osnovna Pravila Foruma

      OSNOVNA PRAVILA FORUMA: Niko ne voli pravila i mi ne volimo da članove primoravamo na njih, ali da bi bili sigurni da će ovaj forum biti i ostati zanimljiv pročitajte nekoliko jednostavnih pravila koja očekujemo da poštujete! OBAVEŠTENJE ČLANOVIMA: Administratori i Moderatori kontrloišu sobe onako kako ih vidite i njihove odluke su konačne i neopozive. Oni će editovati i/ili izbrisati postove i/ili njihove delove da bi bili u skladu sa pravilima foruma. Kako Moderatori razumeju pravila foruma je samo na njima i sve zavisi od slučaja do slučaja. Njihova odluka je konačna. Ako mislite da je njihova odluka pogrešna, stavite sebi do znanja da oni ovo posmatraju kao treća strana i da svoje odluke sprovode na činjenicama, a ne emocijama. Protestvovanje protiv tih odluka neće doneti promenu. To vam može samo "doneti" upozorenje (warn). Spamovanje Administratora i Moderatora sa protestvovanjem u vezi postova koji edituju/pomeraju/brišu i zaključavaju može samo rezultirati upozorenjem (warnom). Novi članovi su dužni da se predstave u sobi "Novi članovi" najkasnije u roku od 7 dana od njihovog prvog prijavljivanja na Forum, ili će biti obrisani sa spiska članova bez prethodnog upozorenja. Savetujemo novim članovima da pre nego što počnu da šalju postove pretraže Forum samo zato što je neko već možda ranije odgovorio na ono što oni žele da pitaju. Time izbegavamo "dupliranje" tema i zaključavanje/brisanje ponovljenih. Da bi ste se registrovali na Forum, potrebno je da imate e-mail adresu kod nekog provajdera zato sto besplatne e-mail adrese (Hotmail/MSN, Yahoo, Gmail i slicni) ne mogu biti autorizovane! KAKO IZBEĆI UPOZORENJA (WARNove): Jednostavno! Vodite računa o sebi samima. Ako ste upozoreni jednom za povredu pravila, naučite nešto. Ako opet povredite pravila bićete još jednom upozoreni. Ako i dalje nastavite sa istim ponašanjem, to će dovesti do privremenog "udaljavanja" člana koji krši pravila (bann). Dok poštujete pravila biće sve u redu. NEMOJTE: - da se svađate i prepirete sa Moderatorima/Administratorima, - spamovati (slati vecu količinu beskorisnih postova) forum, - da se svađate sa ostalim članovima foruma, - "pljuvati" po članovima foruma i njihovim postovima, - koristiti pogrdne, proste i one reči koje bi mogle nekog da uvrede. - reklamirati druge sajtove konstantno i - razgovarati o politici, veri, rasizmu i ostalim stvarima koje bi mogle izazvati svakakve rasprave. Ovo je forum o tuningu... Administratori zadržavaju pravo da vas momentalno bannuju ukoliko teže prekršite pravila! AVATARI I POTPISI: Avatari: Pozeljno/preporuceno bi bilo da Vam avatar bude vezan za Vas auto ili slicno, ali u krajnjem slucaju ako nemate svoj auto, radite sa njima sve sto zelite, samo ne postavljajte slike koje su XXX sadrzaja/prirode ili asociraju na upotrebu ilegalnih supstanci... Potpis: Kako je ovo forum koji je posvecen automobilima i njihovom tuningu i stylingu, kao vaš potpis dozvoljeno je postaviti isključivo sliku vašeg (ličnog ili porodičnog) limenog ljubimca (dimenzija 300x150 piksela hostovanu na nekom od free servera), a ne nekakvog automobila koji bi svako na ovoj planeti rado posedovao ili bilo kakve sličice. Ne treba se stideti ukoliko smatrate da vozite auto koji ne zaslužuje da bude "okačen" kao potpis ili ukoliko uopšte nemate auto. U potpis nije dozvoljeno ubacivati reči i/ili slike u kojima ima pornografije, asocijacija na drogu i druge nelegalne supstance. Psovanje i sve što se može nazvati "lošim" rečima takode nije dozvoljeno. Ukoliko imate bilo kakvih nejasnoća u vezi postavljanja vašeg avatara/potpisa, pošaljite privatnu poruku Administratorima/Moderatorima i oni će vam odgovoriti i pomoći u odluci. Uputstvo za slike u potpisu: Ako želite da postavite nekakvu sliku (bolje receno sličicu) u vaš potpis, pronadite sajt koji ce vam je hostovati (www.imageshack.us ili www.photobucket.com) ili je postavite na svoj web-prostor. Slike dimenzija većih od 300x150 piksela nisu dozvoljene. Maksimalna veličina slike je 20kB. Nekoliko linija teksta u potpisu je dozvoljeno, ali nemojte preterivati (Moderatori zadržavaju pravo da procene količinu teksta i upozore vas da ga smanjite ako preterate). Vodite računa o ovome zato što većina članova foruma pristupa preko Dial-Up linija. BROJ VAŠIH POSTOVA: Broj postova nekog člana NE ZNAČI NIŠTA! Ako imate 10 ili 10000 postova nema nikakve veze - vaš status na ovom Forumu nema nikakve veze sa brojem postova! To naravno ne znači da možete da spamujete sobe (rooms) da bi dostigli određeni broj, a ako neko od članova krene tim putem Administratori/Moderatori će se pobrinuti. Učestvujte u punom smislu ali tako da ne morate da odgovorite baš na svaki post. Postove šaljite u za to određene tematske sobe, ili ce Administratori/Moderatori biti prisiljeni da ih pomeraju i/ili brišu "ručno" i na silu. Ako imate nekome nešto lično da kažete - koristite U2U poruke (PM/PP, ICQ, YM, MSNM, bilo šta) ili e-mail poruke. JEZIK: Zvanični jezik ovog Foruma je Srpski, ali naravno da možete koristiti i ostale jezike koji su slični (Hrvatski, BHS, Makednosnki),a pismo latinica. Ovo ne važi za sobu "Foreign Office" u kojoj je jedini jezik koji se može i sme koristiti Engleski. VAŠ MAILBOX ZA PRIVATNE PORUKE: Molimo da održavate vaš mailbox, što bi (otprilike) značilo da pročitane "nevažne" poruke obrišete opcijom "obriši poruku", kako ne bi zauzimale dragoceni prostor i gušile server provajdera. Hvala i uživajte! Admin/Mod Team
    • TuningStyling

      Opsta pravila svake sobe!

      Opsta pravila za sobe: Pravilo 1 Pre nego sto otvorite novu temu, procitajte teme sa istom tematikom da vasa tema ne bi dobila lock ako se nesto ponavlja. Takodje ukoliko vas nesto zanima, koristite "Search" opciju foruma da proverite da li je vec bilo reci o tome. Pravilo 2 Pri smisljanju naslova teme imajte u vidu da je to neki naziv koji je poznat svima tj sam izraz i isto tako da jasno i glasno pretstavlja sustinu vase teme da kad neko bude koristio opciju "Search" imajuci zelju da pronadje nesto na tu temu da i vasa tema bude ukljucena. Pravilo 3 Suzdrzite se off topicharenja i pokretanja pod-teme u okviru teme.Zato postoji "Post new topic" Pravilo 4 Svaka rasprava sa moderatorom/administratorom oko pravila u okviru ovog foruma nema smisla i povlaci posledice
Sign in to follow this  
Followers 0
honda killer

Odrzavanje Menjaca

26 posts in this topic

dali menjate ulje u menjacu i na koliko kilometara i koje ulje koristite ja za hondu koristim aral 10w-40w isto kao i u motor sto sipam i menjam ga na 40hiljada

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto mi sada preko 100000na satu, ne verujem da je ikada menjano, taman da iskoristim temu da li je potrebno i da li treba menjati ulje menjaca ? ako da koje i na koliko km ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod vw-a fabrika nije precizirala na kojoj kilometrazi treba menjati ulje u menjachu ali ga svakako treba kontrolisati da li ga ima dovoljno. ja pricham za vw jer se njema bavim vec vishe od 10 god. kad vec dodjesh do cifre od 100.000km proveri da li ga ima dovoljno, a mozesh ga i zameniti. ja u vw menjache stavljam castrol sae 80-90. ili sae 80 ili sae 90 zavisi shta uspem da nadjem . u svakom sluchaju ako ga zamenish necesh pogreshiti. kad odesh u prodavnicu pitaj prodavca shta imaju i nek ti preporuchi shta vec imaju.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dali menjate ulje u menjacu i na koliko kilometara i koje ulje koristite ja za hondu koristim aral 10w-40w isto kao i u motor sto sipam i menjam ga na 40hiljada

To ulje je mnogo retko

za menjac se uglavnom koriste ulja

sae 75

sae 75-80

sae 75-90

sae 80

sae 80-90 i

sae 90

Visi da nadjes sta po tehnickom uputstu/servisnoj knjizi ili autodati ide za tvoj auto i TO mu sipaj, nista drugo, ni bolje ni losije :unsure:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle kupovine sadasnjeg auta pres`o sam 30000km kada sam se setio da proverim ulje u menjacu.

Nije ga bilo. Nesto vrlo malo ulja a puno opiljaka je izaslo.

Ne bih se ni tada setio da nije poceo da se cuje.

Sipao sam sae 80-90. To ga je spasilo ali posledice su ostale.

Jedan razlog vise da ga zamenim. Stavicu TU1 menjac(kraci finalni prenos) i malo redje ulje.

Verujem da je ovo bila prva zamena ulja ovom menjacu(170000km) a da nije postepeno iscurelo kroz semering poluosovine jos bi bio u top formi.

Ipak ja glasam za barem 2-3 zamene u tih 170000-200000km.

Edited by ThundeR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mercedesu prvi put menjao na 120000 i to uz sugestiju ovlascenog servisera , na svaki servis mi proveravaju ulje u menjacu i diferencijalu.Mislim da je bio Castrol 90 .

Na automatskim menjacima ulje i filter se menjaju na nekih 50-70 hiljada .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dali menjate ulje u menjacu i na koliko kilometara i koje ulje koristite ja za hondu koristim aral 10w-40w isto kao i u motor sto sipam i menjam ga na 40hiljada

To ulje je mnogo retko

za menjac se uglavnom koriste ulja

sae 75

sae 75-80

sae 75-90

sae 80

sae 80-90 i

sae 90

Visi da nadjes sta po tehnickom uputstu/servisnoj knjizi ili autodati ide za tvoj auto i TO mu sipaj, nista drugo, ni bolje ni losije :unsure:

bas zbog toga sam otvorio ovu temu zato sto dosta ljudi cak i mehanicara nema pojma da honde koriste motorno ulje za menjac 10w-40w a ova sto si ti naveo mogu da mu skode a i ostala novija auta uvode redje ulje u menjace a tako moze i neka druga marka da koristi redje ulje a ti odes kod majstora i on ti rokne hipenol i mozes se pozdraviti sa menjacem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni na satu neka hiljada preko 100000km, da menjam i na koliko se menja za fiata ?

moj ti je savet da ga zamenish, nece da shkodi :thumbdown:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dali menjate ulje u menjacu i na koliko kilometara i koje ulje koristite ja za hondu koristim aral 10w-40w isto kao i u motor sto sipam i menjam ga na 40hiljada

To ulje je mnogo retko

za menjac se uglavnom koriste ulja

sae 75

sae 75-80

sae 75-90

sae 80

sae 80-90 i

sae 90

Vidi da nadjes sta po tehnickom uputstu/servisnoj knjizi ili autodati ide za tvoj auto i TO mu sipaj, nista drugo, ni bolje ni losije :thumbdown:

bas zbog toga sam otvorio ovu temu zato sto dosta ljudi cak i mehanicara nema pojma da honde koriste motorno ulje za menjac 10w-40w a ova sto si ti naveo mogu da mu skode a i ostala novija auta uvode redje ulje u menjace a tako moze i neka druga marka da koristi redje ulje a ti odes kod majstora i on ti rokne hipenol i mozes se pozdraviti sa menjacem

Ja sam naveo sta se najcesce koristi i da je najbolje naci sta ide po servisnoj :lol: , ako u servisnoj pise da mu sipas ulje za motor 10w-40 u menjac onda tako i uradi, neki modeli auta i podmazuju menjac sa uljem za motor i kad menjas ulje u motoru automatski menjas i ulje u menjacu (za Peugeot 205 1.1 znam sigurno da je tako) :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa u tome je problem sto neki ljudi dugo voze auto sa motornim uljem u menjacu i kada rikne menjac onda se cude zbog toga ovakve teme su potrebne ja kad sam reko jednom liku da honda u menjacu ima motorno ulje 10w40 on se pogubio

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 205 1.1 ima najcesce TU1 motor koji NE deli ulje sa menjacem.

Starije 205-ce (do 1987 mislim) imaju motore koji dele ulje sa menjacem. Recimo XW7 od 1.1l.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da dok je deda vozio 205icu 1.1 1986 nije bilo posebno ulje za menjac :thumbdown: , ne znam kako je kod kasnijih modela...

@honda killer

Koje ti je godiste Honda i koji je motor? 1.5, 1.6?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovali ili ne, 75W-80 je skoro iste viskoznosti kao motorno 15W-40 i na 0C i na 40C, jedino što mu preko 70C ne opada viskoznost kao kod motornog. S tim da ulje u menjaču ne dostiže tako velike temperature kao motorno. Inače nikako se ne sme sipati hipoidno ulje (naročito Modriča Hipoidno B 80W-90) u menjače sa sinhronim zupčanicima od obojenih metala (većina današnjih), jer ih nagriza. U svakom slučaju, ako je primetno lakše šaltanje kada se motor dobro zagreje, a pogotovo zimi, ulje u menjaču obavezno treba zameniti ređim. Ulje se uglavnom menja na 40-60 hiljada km ili 5 godina.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako sada da vidim koje ulje ide u moj menjac, gledam sada sva upustva i sve i nigde ne pise koja viskoznost ide za njega ... ako neka zna neka pisne

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee ovako....

Kod mene na Sierri nemam pojma kad se menja (sipa) ulje ali... znam cim je visina kvacila normalna a tesko ulazi u brzine znam da je vreme da se sipa ulje u menjacu.

U Sierru sipam 80W/90 Semi Synth.

@ Mishio

Fiat Bravo 1.2 16v 60kw(82ks)

75W/90

Edited by Markedjani
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala na brzom odgovoru, meni auto kada je hladan malo teze salta, mislim nije perfektno kao kad se zagreje, tako da nije na odmet da mu menjam ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala na brzom odgovoru, meni auto kada je hladan malo teze salta, mislim nije perfektno kao kad se zagreje, tako da nije na odmet da mu menjam ...

Svaki auto kad je hladan malo teze salta... to ti je normalno.(dok malo ne razbije i zagreje ulje u menjacu)

Nego problem je kad je auto zagrejan a tesko salta... e tad je vreme da menjas (sipas) ulje.

A opet auto ti je presao preko 100.000 km tako da ne bi bilo lose da zamenis ulje u menjacu,cisto zbog sebe.

Edited by Markedjani
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da zato sam i gledao da menjam, jer ja sam ga uzeo sa 78000 i ne verujem da je vlasnik pre mene bilo sta menjao, posto kada sam i kais menjao i sve je bilo fabricki, i vecina stvari, tako da sada je neka hiljada preko 100000km pa ce da padne zamena, sto da ne ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da zato sam i gledao da menjam, jer ja sam ga uzeo sa 78000 i ne verujem da je vlasnik pre mene bilo sta menjao, posto kada sam i kais menjao i sve je bilo fabricki, i vecina stvari, tako da sada je neka hiljada preko 100000km pa ce da padne zamena, sto da ne ;)

Ne moz' da skodi,moz' samo da koristi ;):lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da zato sam i gledao da menjam, jer ja sam ga uzeo sa 78000 i ne verujem da je vlasnik pre mene bilo sta menjao, posto kada sam i kais menjao i sve je bilo fabricki, i vecina stvari, tako da sada je neka hiljada preko 100000km pa ce da padne zamena, sto da ne ;)

Ne moz' da skodi,moz' samo da koristi ;):lol:

to sam i ja ranije rekao da nemoze da shkodi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da dok je deda vozio 205icu 1.1 1986 nije bilo posebno ulje za menjac ;) , ne znam kako je kod kasnijih modela...

@honda killer

Koje ti je godiste Honda i koji je motor? 1.5, 1.6?

civic 15 vtec 99 god ljudi u menjac ide oko dva litra ulja zato ga je pozeljno menati barem na 50hiljada ja kao sto sam reko kad sam kupio auto obavio sam veliki servis i posle 40hiljada promenim ulje u menjcu bilo je pocelo da crni a jos sam stavljo i magnet unutra da vidim koliko ima spena i mogu da vam kazem dacete se iznenaditi kada vidite

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na netu sam naisao na podatak da je za tvoju hondu preporuceno ulje

75w-85, a ako je u uputstvu navedeno da se koristi motorno ulje za manuelni menjac, onda treba koristiti iskljucivo ulja viskoziteta 10w30 ili 10w40. E, da, nasao sam jos da je potrebna kolicina za zamenu 1.8litara ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na netu sam naisao na podatak da je za tvoju hondu preporuceno ulje

75w-85, a ako je u uputstvu navedeno da se koristi motorno ulje za manuelni menjac, onda treba koristiti iskljucivo ulja viskoziteta 10w30 ili 10w40. E, da, nasao sam jos da je potrebna kolicina za zamenu 1.8litara :lol:

vidi kao i svaki proizvodjac auta tako i honda ima svoje ulje za menjac a to je MTF (manual transmissions fluid) ali tesko ga je naci a i jako je skupo a njegova vrednost je 10w40 tako koje god ukje te granulacije da se naspe nemozes da gresis a ovo sto se tice da ide 1,8l to je potpuno tacno evo probacu okaciti sliku hondinoga orginalnog ulja ako uspe mtfvn8.th.png

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0