Find us on Google+

Jump to content

  • Log in with Facebook Log in with Twitter Log in with Windows Live Log In with Google Sign In
  • Create Account
Welcome to Tuning & Styling Forum Srbija
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

Za sta sluzi KARBON..?


Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#26
tjuner

tjuner
  • Stage: Customizer
  • 125 posts
  • 0 thanks
  • Location:Podgorica

ajd bez mene neka pobleda to neko ko je blize toj balkanskoj od mene.
Bas mi treba to
poz
Kanarinac ti si na plin, vidji to
  • 0

#27
Kanarinac

Kanarinac
  • Stage: Extreme
  • 1,623 posts
  • 0 thanks
  • Location:BG,Weedikovac
  • Interests:Zuti yugoslav
  • Automobil / Model Telefona:Yugo 1.5 BMW 325i 170ks kao i skuter KEEWAY focus 50!
Pogledacu kad budem u prolazu posto i meni nesto trteba


Pouzdano znam da ima jedan lik iz ns ustavri selo blizu ns-a... Ali ta folija nije bas jeftina...ima njegov teklefon oce salje pouzecem
  • 0

#28
tjuner

tjuner
  • Stage: Customizer
  • 125 posts
  • 0 thanks
  • Location:Podgorica
daces taj tel a i vidi to u balkanskoj
  • 0

#29
tjuner

tjuner
  • Stage: Customizer
  • 125 posts
  • 0 thanks
  • Location:Podgorica
dajte taj karbooon
Ima li neko sliku te imitacije karbona?
  • 0

#30
TypeKoshiR

TypeKoshiR
  • Stage: Customizer
  • 122 posts
  • 0 thanks
  • Location:Slovenia
Evo nesto sto sam ja napravio od karbona !!!
Samo malo za informaciju ovo sve skupa je tesko 750grama
sa filterom i serafima

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Ovo je moj prvi pokusaj sa karbonom, zato nije 100% looking nice a nije ni jos polakiran, a pravim vec drugijos laksi i ako ce ispasti bez greske...

LP
  • 0

#31
zex-tuning

zex-tuning

    - Unregistered -

  • Stage: Extreme
  • 2,495 posts
  • 0 thanks
  • Location:Banja Luka
  • Interests:tuning ; f1 ; eXtrem biciklizam ; rukomet...
  • Automobil / Model Telefona:Pug 205
I koliko te to sve kostalo???
Gde si nabavio carbon i koji je postupak pri izradi???
Daj opisi nam malo,to je jos uvek strano za nas.
  • 0
www.zex-tuning.cjb.net

#32
TypeKoshiR

TypeKoshiR
  • Stage: Customizer
  • 122 posts
  • 0 thanks
  • Location:Slovenia
Ufff postupak je vrlo dug i dugotrajan...
Prvo moras da izradis model (ona na desni strani) onda kalup (iz poliestera - staklena vlakna - onaj u sredini) i onda mozes napraviti produkt iz karbona...
Sa karbonom do neke mijere isto se pravi sa njime kao i sa staklenima vlaknima, samo da imas vise prckancije sa smolom i sa utrdivacom...i kalup mora biti super nice (gladak...a to znaci voskanje i dodajanje PVA (tekučeg polivinila) u kalup prije radnje sa karbonom)

A sta ti treba za rad sa samo karbonom...

Tekuči vosak (za kalup)
PVA (za kalup)
Smola (za radnju sa karbonskim vlaknama)
Utvrdivac (za radnju sa karbonskim vlaknama)
Pigment - boja za smolu - trebas za pogreske(za radnju sa karbonskim vlaknama)
Ugustivac za smolu - trebas za pogreske(za radnju sa karbonskim vlaknama)
Karbonska vlakna (to ti ide po gramima, laksa je skupljija je, a dobija se u 1 m2)

LP
  • 0

#33
Vojvoda

Vojvoda
  • Stage: Customizer
  • 116 posts
  • 0 thanks
  • Interests:nemam
  • Automobil / Model Telefona:POLO 1.0 aka. "Kanta"
karbon i treba da se raspe u milion delova to znaci da funkcionishe...
da li vi znate da kad se u F1 vozilo onako raspadne to je dobra stvar jer to znaci 2 stvari
*da su ti raspadnuti delovi od karbona apsorboavli energiju od udara
*posto su ti delovi otpali manji je rizik da ce nesto udariti-povrediti vozaca.

vecina ljudi misle da je bolje da je sto cvrsce-greska...
slusajte: kad covek skoci sa zgrade njega ne ubija brzina, vec zaustavljanje, kad se covek popne na zgradu ima odredjenu potencijalnu energiju E=m*g*h
kad skoci ubrzava linearno g=9.81m/s^2
brzinu cete dobiti v=g*t
t-trajanje pada
t=koren iz(2*visina/g)
Kineticka energija udara je E=(m*V^2)/2
taj prenos energije sa coveka na tlo je ono sto ubija njega
to bi bilo to fizika za 7. osnovne :)

p.s. nego da ja vas pitam:kako tece proces sa karbonom, mislim, kako se to radi od pocetka do kraja. TypeKoshiR je lepo poceo ali posto sam ja malo "priglup" trebalo bi sve detaljno....
btw: rekoste da je skup koliko je sve+prateci pribor i materijali

Edited by Vojvoda, 22 June 2005 - 07:16 PM.

  • 0

#34
zmijar

zmijar
  • Stage: Stock
  • 12 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:kraguj 101

btw: rekoste da je skup koliko je sve+prateci pribor i materijali

<{POST_SNAPBACK}>


Karbon je nazalost jos uvek vrlo skup,bar za mene....
U kombinaciji sa epoksidnom smolom dobijaju se najbolje performanse...Mala masa,odlicna cvrstoca.

Inace ja ovog leta pocinjem izgradnju modela vazduhoplova tj. jedrilice i gomilu delova moram da odradim od karbona i kevlara (paraaramidna vlakna)
jer je veoma vazno da ima sto manju masu.....
poliesterska smola i staklena vlakna imaju ogromnu prednost sto se cene tice - znatno je jeftinije,ali karbon je karbon.
Nasao sam par firmi u BGD koje prodaju gradjevinski materijal i imaju i karbonsku tkaninu (platno) sacinjenu od karbonskih vlakana
ali lupaju po usima nevidjeno,koliko sam ih razumeo pakovanje je od 50 metara duzine a 60 cm sirine - cena 430 EUR !!!
Mada to i nije puno ako bi prodavali na metar,cena metra bi bila oko 9 evra...
Ma samo lova....
  • 0

#35
*SHAPA*

*SHAPA*
  • Stage: Stock
  • 15 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:Dodge stelth

I jos jedna zanimljivost,karbon je izrazito jak samo sa jedne strane npr.karbonska hauba,jaca je od celika sa prednje i strane blize sajbi,dok je sa bocnih dosta slabija,a kad karbon pukne saspe se u hiljadu komadica (poput stakla.)

<{POST_SNAPBACK}>


Ta informacija za pucanje karbona nije tacna a objasnicuti i zasto:
a) imao sam priliku da prosle godine visim po box-ovima na svim mogucim relijima i zapazio sam da svi bolji automobili radi smanjenja tezine imaju sus-plehove(pleh ispod motora) od karbona. Video sam da prilikom svakog skidanja par ljudi vec imaju napukle plehove ili ti pocepane na par mesta da fale komadici ali na zalost ni jedan se nije raspukao u hiljadu komadica.
:) Posto sam trenirao veslanje sedam godina imao sam priliku da dugi niz godina veslam sa veslima od cistog karbona i da ih par puta slomim kad udarim u bure ilitako nesto slicno.Takodje su se samo prelomila :lol:
  • 0

#36
Vojvoda

Vojvoda
  • Stage: Customizer
  • 116 posts
  • 0 thanks
  • Interests:nemam
  • Automobil / Model Telefona:POLO 1.0 aka. "Kanta"
@ SHAPA
da te pitam nesto???
Znas li kolika energija se prenese kad bolid pri nekih 250-300 zvekne od zid...
uostalom gledaj F1 ako mi "lazemo" ne laze tv kamera...
a sto se tice vesla, naravno da ne moze da se saspe znas kolki udarac treba, trebalo bi da imas ruku ko Ronnie Coleman da napravis tako nesto...
  • 0

#37
Guest_206_*

Guest_206_*
  • Guests
  • 0 thanks
Karbon ploca moze da se napravi na dva nacina: samo prostim lepljenjem sloja na sloj, kada se dobija lagana ali ne tako jaka ploca, ili pecenjem tako nalepljene slojevite ploce u autoklavu, i tek onda se dobija prava, jaka karbonska ploca.

To sto nasi trkaci koriste jeste karbon, ali pravljen na ovaj prvi nacin.
  • 0

#38
chela

chela

    Diesel, petrol... just TURBO, and over 150 bhp!!!

  • Stage: Extreme
  • 770 posts
  • thanks
  • Location:B.Bgd
  • Interests:kola, kola, i samo kola
  • Automobil / Model Telefona:Punto II JTD, Audi A6
Karbon C22 fiber, 100x jaci, i otporniji na lom sa svih strana. Napravljen u laboratoriji u Tokiju. Ucice u siru upotrebu za nekih 10-ak god. A zbog krutoce ugradjivace se samo na motore.
  • 0
Xtreme power

#39
Vojvoda

Vojvoda
  • Stage: Customizer
  • 116 posts
  • 0 thanks
  • Interests:nemam
  • Automobil / Model Telefona:POLO 1.0 aka. "Kanta"
oprostite na mom neznanju, sta je "autoklav"???(nikad cuo :) )
koliko sam razumeo imas tu krabon tkaninu i smolu
pricip je kao sa fiberglass-om
gresim li???
  • 0

#40
nisevic

nisevic

    Brateeee..ILEGALA, moras da dodjes ovde njih pola nema tabliceee

  • Stage: Extreme
  • 771 posts
  • 0 thanks
  • Location:Batajnica
  • Interests:Tuning &amp; Styling
  • Automobil / Model Telefona:Zastava Yugo 1301ccm Turbo I.E.

Da ne smaram sa teorijom, i ovo zavisi od vrste opterecenja. Karbon trpi staticka, ali ne podnosi dinamicka opterecenja. Zato su ti na svim profesionalnim trkackim automobilima i dan danas sasije i rol barovi od celika (CrMo) ili titanijuma, jer oni nose sva opterecenja, a skoljke od karbona (haube, vrata, krila itd su samo oplata i sem izgleda nemaju drugu funkciju, ali je bitno da su sto laksi)

U poslednje 2-3 godine su se na trzistu pojavili karbonski rol-barovi, jako su popularni medju ricerima, medjutim to je cista sminka i ne pruzaju gotovo nikakvu zastitu prilikom prevrtanja.


Pa nisi bash 100% u pravu, Mercedes je na svom modelu CLK (onaj iz DTM-a) ali ulicnu verziju opremio karbonskim roll-barom ali cevi imaju pljosnat profil!!!
  • 0
Posted Image
BOOSTED OR BLOWN?

#41
Nenad

Nenad
  • Stage: Customizer
  • 447 posts
  • 0 thanks
  • Location:011-7(495)
  • Interests:kola,hi-fi,psi
  • Automobil / Model Telefona:VW Passat 3B5-V6,4Motion,Supercharged

oprostite na mom neznanju, sta je "autoklav"???(nikad cuo :) )
koliko sam razumeo imas tu krabon tkaninu i smolu
pricip je kao sa fiberglass-om
gresim li???

<{POST_SNAPBACK}>


To je pec u kojoj se pece karbon/kevlar
Princip rada je da se stvori unutar peci vakuum koji presuje sve slojeve karbona jedan za drugi, a onda se sve to pece na oko 200C.

Uzgred, prakticno svi WRC automobili kao i NASCar koriste karbon/kevlar kardane. Problem sa rol barom je to sto karbon/kevlar ne drze dobro direktne udace (kojih ima prilikom prevrtanja automobila) ali su zato odlicni na torziona uvijanja.

Edited by Nenad, 23 June 2005 - 09:16 PM.

  • 0
Speed costs money. How fast do you want to go?

#42
Guest_206_*

Guest_206_*
  • Guests
  • 0 thanks
Kao sto rece Nenad, jednu stvar dobijes prostim lepljenjem slojeva karbona jedan za drugi (u stvari, dobijes samo karbon plocu koja samo izgleda lepo, ali osim sto je lagana, malo cemu drugom sluzi(), a sasvim drugu stvar dobijes vakumiranjem i pecenjem slojevite ploce karbona u autoklavu - tek tada dobijamo pravi karbon, odnosno plocu koja je jaka, lagana, itd...
  • 0

#43
shadow

shadow

    Deus Ex Machina

  • Stage: Customizer
  • 297 posts
  • thanks
  • Location:Beograd, Zarkovo-Cerak
  • Automobil / Model Telefona:Opel kadet GSi
I oce li neko na kraju da napise koja je cena karbona?
  • 0

#44
Nenad

Nenad
  • Stage: Customizer
  • 447 posts
  • 0 thanks
  • Location:011-7(495)
  • Interests:kola,hi-fi,psi
  • Automobil / Model Telefona:VW Passat 3B5-V6,4Motion,Supercharged

I oce li neko na kraju da napise koja je cena karbona?

<{POST_SNAPBACK}>


Zavisi sta podrazumevas pod tim

http://www.fibreglas...apes-15.html#19

http://www.fibreglas...Products-0.html
  • 0
Speed costs money. How fast do you want to go?

#45
Nenad

Nenad
  • Stage: Customizer
  • 447 posts
  • 0 thanks
  • Location:011-7(495)
  • Interests:kola,hi-fi,psi
  • Automobil / Model Telefona:VW Passat 3B5-V6,4Motion,Supercharged

Ta informacija za pucanje karbona nije tacna a objasnicuti i zasto:
a) imao sam priliku da prosle godine visim po box-ovima na svim mogucim relijima i zapazio sam da svi bolji automobili radi smanjenja tezine imaju sus-plehove(pleh ispod motora) od karbona. Video sam da prilikom svakog skidanja par ljudi vec imaju napukle plehove ili ti pocepane na par mesta da fale komadici ali na zalost ni jedan se nije raspukao u hiljadu komadica.
:) Posto sam trenirao veslanje sedam godina imao sam priliku da dugi niz godina veslam sa veslima od cistog karbona i da ih par puta slomim kad udarim u bure ilitako nesto slicno.Takodje su se samo prelomila :D

<{POST_SNAPBACK}>


Ovako izgleda slomljeni kardan iz karbona
Posted Image
Carbon fibre= rec fibre na nasem je vlakno i kada se "pravi/orginalni" karbon raspada on se razlaze na sastavne delove a to su vlakna. I to je dobro zato sto ne moze da nikog povredi. Ako fali komad znaci da je to proizvod dobijen livenjem nekih smola ali ne i carbon fibre.
  • 0
Speed costs money. How fast do you want to go?

#46
Vojvoda

Vojvoda
  • Stage: Customizer
  • 116 posts
  • 0 thanks
  • Interests:nemam
  • Automobil / Model Telefona:POLO 1.0 aka. "Kanta"
bio sam gledao na Discovery-ju
"Buliding the ultimate-F1"
I pricali su o krabonu, video sam njushku od bolida...
napravili su 2 modela od metala, uradili dve njushke 1 vecu i drugu manju, a izmedju ide kao neki aluminijum kao pcelinje sace i to kao shatro apsorbuje energiju...
i posle su pokazali udese i crash-testove, i kad bolid njushkom zvizne u zid pri 300kmh razbije se u milijardu komadica, ne znam tacan broj, nisam brojao mrzelo me :) :D :D
  • 0

#47
Vojvoda

Vojvoda
  • Stage: Customizer
  • 116 posts
  • 0 thanks
  • Interests:nemam
  • Automobil / Model Telefona:POLO 1.0 aka. "Kanta"
ako se ne varam Formula1=605kg
V10-3000ccm
800hp@18500+
ludnica :)
znam da je off- ali leba ne trazi
ne znam zasto sam vam ovo ispricao ali ne moze da skodi cim ne skodi znaci da...

Edited by Vojvoda, 23 June 2005 - 10:46 PM.

  • 0

#48
bata

bata
  • Banned
  • 10,239 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Tokio
  • Interests:Cice, cice, cice, cice, cice, karatistkinje (samo sa crnim pojasom), cice i poneki auto :D

ako se ne varam Formula1=605kg
V10-3000ccm
800hp@18500+
ludnica :)
znam da je off- ali leba ne trazi
ne znam zasto sam vam ovo ispricao ali ne moze da skodi cim ne skodi znaci da...

<{POST_SNAPBACK}>

Ko mi je ukrao auto!!! :D
  • 0



Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!



0 user(s) are browsing this forum

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

ExactSeek: Relevant Web Search