Find us on Google+

Jump to content

  • Log in with Facebook Log in with Twitter Log in with Windows Live Log In with Google Sign In
  • Create Account
Welcome to Tuning & Styling Forum Srbija
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

Farbanje Felni i Branika

- - - - -

Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#26
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel

Cesto sam slucao spominjanje spric gita posle prajmera.. I negde mi se cini da sam procitao da ne treba plastik prajmer da se stavlja na poliester.. Ako mozes malo to da mi pojasnis?
  • 0

#27
bata

bata
  • Banned
  • 10,239 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Tokio
  • Interests:Cice, cice, cice, cice, cice, karatistkinje (samo sa crnim pojasom), cice i poneki auto :D
Spric git ti je tecan, on se koristi za fino popunjavanje sitnih rupa! Ali koliko ja znam on ne ide posle prajmera! Nego prajmer ide na njega! Zasto ne prajmer za plastiku kad je i poliester plastika samo ojacana! Slobodno tako odradi! Bices zadovljan! Ili ako nisi siguran plati da ti neko drugi ofarba! Dacu ti ja onih 30 eura! :jester:

Edited by bata, 02 October 2008 - 07:46 PM.

  • 0

#28
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel
Pa ocigledno neces da mi ih das =) Ja sumnjam da bi mogao da prodam vodu u sred pustinje =)


Jel moze sa spric gitom da popunim ta mesta gde ima rupe,to je bukvalno linija duz celog spojlera koja je malo uvucena,tako je zbog kalupa pretpostavljam kad se vadi napolje.. ?
  • 0

#29
bata

bata
  • Banned
  • 10,239 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Tokio
  • Interests:Cice, cice, cice, cice, cice, karatistkinje (samo sa crnim pojasom), cice i poneki auto :D
Pa ako je duboka onda ces tesko to uraditi! Uzmi git i popuni to lepo!
  • 0

#30
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel
Pa sad duboka.. 1 mm.. 2 mm.. Nije dublje od toga.. ?
  • 0

#31
bata

bata
  • Banned
  • 10,239 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Tokio
  • Interests:Cice, cice, cice, cice, cice, karatistkinje (samo sa crnim pojasom), cice i poneki auto :D
To odradi gitom, bice ti jednostavnije!
  • 0

#32
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel
Vazi! Hvala drugar =) Ja inace nemam pojma ni kako izgleda git ni kako izgleda spric git ni prajmer nista ne znam.. 100 % amater.. Mada obozavam da farbam.. Prosle godine sam dobio 50 eura sto sam farbao ogradu,a ja jos hteo da platim da me puste da farbam hahaha.. Taj posao me tako opustaaaa.. Ali ovo ce biti dosta drugacije..


Nego reci mi jel moze da se koristi farba iz sprej kantice,ili moram kombinaciju kompresor-pistolj?
  • 0

#33
bata

bata
  • Banned
  • 10,239 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Tokio
  • Interests:Cice, cice, cice, cice, cice, karatistkinje (samo sa crnim pojasom), cice i poneki auto :D
Kad odes u farbaru reci da hoces da gitujes spojler, dace ti oni odgovarajuci git (verovatno Body bumper git). Moze i iz spreja ali najucinkovitije je sa kompresorom i pistoljem! Zasto mislis da sam ja kupio profi pistolj (tacnije dobio ga na polon za rodjendan)!? :jester: Onaj sto sam dobio sa kompresorom kad sam ga kupio je samo da farbas ogradu i tako te stvari na kojima nije bitna preciznost "mlaza" i kroz njegovu diznu sve prodje, bar je tako kod mene!

Edited by bata, 03 October 2008 - 07:48 AM.

  • 0

#34
chikavili

chikavili

    Punto Moderator sa Stilom :D

  • Moderator
  • 1,248 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Munze
  • Interests:dizajn
  • Automobil / Model Telefona:Suzuki SX4 4x4

Spric git ti je tecan, on se koristi za fino popunjavanje sitnih rupa! Ali koliko ja znam on ne ide posle prajmera! Nego prajmer ide na njega!

Bogami bato gresis, plastik prajmer ide pre spric-gita, na plastiku. Zasto bi se zvao plastik prajmer ako bi ga spricao posle spric-gita?

Edited by chikavili, 03 October 2008 - 09:05 AM.


#35
Antonio

Antonio
  • Stage: Extreme
  • 873 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Automobil / Model Telefona:Citroen GS
Ide nesto i preko spric gita, sigurno, kao osnova za dalju boju, rekao bih isto prajmer za povrsinu na kojoj se radi.

Znam jer sam jurio par tutorijala kada sam modovao kuciste. :lol:
  • 0

Posted Image


#36
chikavili

chikavili

    Punto Moderator sa Stilom :D

  • Moderator
  • 1,248 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Munze
  • Interests:dizajn
  • Automobil / Model Telefona:Suzuki SX4 4x4
Preko spric-gita moze bilo koji prajmer, a plastik prajmer mora da ide pre spric-gita.

#37
Ch@os

Ch@os
  • VIP
  • 186 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Belgrade
  • Interests:Styling
  • Automobil / Model Telefona:Fiat-Stilo 1.9 JTD
Vidim da se otvorila prava debata oko spric-kit-a i prajmera pa ako dozvoljavate da se umesam i
da otklonim sve nejasnoce u vezi istog.

Na "golu" plastiku mora da ide plastik-prajmer. Plastik-prajmer se nanosi u vrlo
tankom sloju i posle kraceg prosusivanja pokriva se spric-kitom ili bojom. Moram da napomenem
da plastika ima puno vrsta: PE, PP, HDPE... koje su i najcesce te tako treba izabrati i odgovarajuci prajmer.
Body-jev plastik-prajmer moze da tu zavrsi posao ali na nekim plastikama pokazao se kao cist promasaj i
bacanje para. Sta je jos bitno kod obrade plasticnih elemenata...svaki plasticni deo treba dobro oprati i odmastiti!
Pod odmascivanjem se podrazumeva pranje detrdzentom, zatim grejanje na 60 stepeni samog dela a potom brisanje
istog antisilikonskim razredjivacem i antisil.krpom. Postupak grejanja se ponekad i ponavlja jer u poslednje vreme
na novijim modelima plastike su zasicene masnim aditivima. Ovaj proces pripreme plasticnog dela zove se "kuvanje"
Na ovako ociscen pl.deo nanosi se plastik prajmer.

Krpljenje rupica na plastici se radi bumper-kit-om. Ako su one sitne onda moze i klasican cement-kit.

Filler tj spric-kit kako ga vi ovde nazivate predstavlja poslednji sloj pred samo farbanje. Nema nikakvih prajmera
koji se stavljaju preko spric-kit-a jer oni ne bi imali nikakvu svrhu. Samo u slucaju da neka nijansa boje trazi svoju podlogu
zbog datog tonaliteta, vrsi se nanosenje iste (podloge) pre same boje. Podloga nema nikakvu ulogu prajmera nego ucestvuje u
tonalitetu finalne boje.

Kod farbanja vecih pl.delova kao sto su branici i spojleri savetujem dodavanje fleksi-aditiva u akrilne boje i bezbojne lakove.

Kad su u pitanju zahvati tipa farbanja vecih povrsina, ne preporucujem sprej-tehniku. Materijali koji su spakovani u sprej nisu
isto sto i materijali kupljeni za nanosenje pistoljem. Sprejevi su koncipirani za male i brze popravke.

Toliko za sada.

Poz.
  • 0
Posted Image

#38
chikavili

chikavili

    Punto Moderator sa Stilom :D

  • Moderator
  • 1,248 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Munze
  • Interests:dizajn
  • Automobil / Model Telefona:Suzuki SX4 4x4
Bravo i hvala na savetima :D

Ja sam bas sve tako radio na branicima, osim tog "kuvanja"

Edited by chikavili, 04 October 2008 - 09:19 AM.


#39
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel
Jel je to kuvanje bas neophodno? Mislim kako se to uopste i radi? Ja kao amater nema sanse to da izvedem :S

Pitanje 2: Sa kojom smirglom se skida farba sa branika i radi to pocetno smirglanje?

Pitanje 3: Koliko kosta maska sa ugljenim filterom ili kako se vec zove?
  • 0

#40
Ch@os

Ch@os
  • VIP
  • 186 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Belgrade
  • Interests:Styling
  • Automobil / Model Telefona:Fiat-Stilo 1.9 JTD
1 - Kuvanje podrazumeva zagrevanje plasticnog dela na 60 stepeni u
komorama za farbanje, tako da u tvom slucaju nije obavezno.

2 - Pocetno brusenje povrsine radi se suvom-smirglom granulacije P-100
ili P120

3 - Lakirerska-maska sa aktivnim-ugljem kosta od 3.500,00 dinara pa na vise
u zavisnosti od proizvodjaca.
  • 0
Posted Image

#41
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel
3500 wowa wiwa.. Pa za te pare bolje da odnesem branik da mi se ofarba profi lol :D


Reci mi chaos,obrvice i spojler za prtljaznik.. Znaci od poliestera su.. Spojler ima na jednom mestu znaci udubljenje celom duzinom od recimo 1mm a obrvice su perfektne.. Kako njih treba da farbam.. Da li da popunim one rupe sa spric gitom ili obicinim?

Jel treba po celom spojleru da mazem git,ili je dovoljan samo plastik prajmer?
  • 0

#42
Ch@os

Ch@os
  • VIP
  • 186 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Belgrade
  • Interests:Styling
  • Automobil / Model Telefona:Fiat-Stilo 1.9 JTD
Obrvice:

- istrljas sivim skoc-brajtom (ima ga svaka prodavnica auto-boja)

- antisil-krpom i antisilikon razredjivacem temeljno obrises obrvice vodeci
racuna da povrsine koje farbas ne dodirujes prstima nakon njihovog odmascivanja.
Ukoliko se to desi, ponovi postupak brisanja.

- nanesi plastik-prajmer u jednom tankom sloju

- nakon 20-30 minuta nanesi boju.

Cement kit i spric-kit ne trebaju ukoliko su obrvice u perfektnom stanju.



Spojler:

Ovde je stvar drugacija. Da bih ti sto precizniji postupak objasnio, spojler bih morao dobro da pogledam pa
tek onda da procenim koliko, sta i cime treba gitovati i da li bi se spric-kit nanosio po celom elementu ili samo tamo
gde je nanosen kit.


U planu mi je da napokon pokrenem sobu koja mi je dodeljena kao sponzoru gde cu kroz sliku i rec objasniti ovde mnogo
puta pomenute tehnike farbanja...spoljne plastike, unutrasnjost automobila, spot-popravke laksih ostecenja karoserije i naravno
uvek "uzarenu" temu - poliranje.
  • 0
Posted Image

#43
TheeyaN

TheeyaN
  • Stage: Customizer
  • 95 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:opel
To bi bilo bas super,da se oprobamo i mi amatari.. Ne znam da li sam vec negde napisao.. Ali rekao sam samom sebi.. Ne mozes da kazes da ne znas da farbas,ako ne probas da farbas.. =) Ti si ocigledno neki pro farbar,jer bas vidim neke specijalne savete,tako da tim vise hvala sto se trudis da pomognes :D
  • 0

#44
bata

bata
  • Banned
  • 10,239 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Tokio
  • Interests:Cice, cice, cice, cice, cice, karatistkinje (samo sa crnim pojasom), cice i poneki auto :D
@Chaos Svaka cast za pojasnjenje! Nikad nisam koristio filer tako da i ne znam (mada i rekoh koliko znam :D )! Za sve rupice koristim git(kit) i smirglanje! :)
  • 0

#45
muccko

muccko
  • Stage: Stock
  • 2 posts
  • 0 thanks
  • Automobil / Model Telefona:fiat brava
Ch@os i ja bih pitao nesto s obzirom da sam totalni amater, od prilike sam ukapirao kako se radi priprema i farbanje plastike(branika) ali radi se o sledecem. Moj branik je naprso na par mesta i to sam zakrpio, inace je i ceo los (oguljena farba itd, treba mu farbanje komplet) pa mi nije jasno kada se i da li se smirgla (i sa kojom smirglom) ostatak branika? U stvari ako bi mogao da mi objasnis kompletnu proceduru. Branik je od fiata brave i u beloj boji je. Da li treba da se ceo spricgituje i da li se smirgla farba pre spric gita ili ne. Takodje mi objasni sta je to skoc-brajt i cemu sluzi.
  • 0

#46
misa

misa
  • Stage: Stock
  • 37 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Krusevac
  • Interests:Girls,body-building,Volvos,Xms,girls,girls,girls...
  • Automobil / Model Telefona:'97 Volvo 850 2.5 20v/'91 Citroen XM 2.0i
Evo linka za farbanje plastike:www.solair.eunet.yu/~zzm596863/piaggio/Farbanje%20plastike.pdf
Ovde je sve detaljno objasnjeno sa slikama.
Pozdrav!

Edited by misa, 17 April 2009 - 06:08 PM.

  • 0

#47
boza45

boza45

    Being second is to be the first of the ones who lose!

  • Stage: Extreme
  • 1,048 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Interests:Automobili, putovanja, devojke, muzika...
  • Automobil / Model Telefona:Renault Laguna
Nije kompletan link...
  • 0

#48
misa

misa
  • Stage: Stock
  • 37 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:Krusevac
  • Interests:Girls,body-building,Volvos,Xms,girls,girls,girls...
  • Automobil / Model Telefona:'97 Volvo 850 2.5 20v/'91 Citroen XM 2.0i
Probajte ovako:
http://solair.eunet...... plastike.pdf
Sad sam probao,radi!
  • 0

#49
toske

toske
  • Stage: Customizer
  • 62 posts
  • 0 thanks
  • Gender:Male
  • Location:cacak
  • Interests:pimping car
  • Automobil / Model Telefona:4 X Toyota celica

evo stiglo vreme da i ja ofarbam auto...
radio sam nekada limariju sa drugom nekih godinu dana to je bilo odavno neke 94 god tako da mi je postupak farbanja kitosanja poznat
ali od tog vremena sam bas ispao iz fazona
sad mi treba mi preporuka za kitosanja tj koji kit da uzmem za spoilere i koji kit -prajmer a koji za limariju kit i prajmer-kit ,koje su po tebi najbolje marke? ne zelim da ispadne i kako ti kazes zadovoljava ne-profisionalne potrebe .ocu sam da uradim bas kvalitetno .imam obezbedjenu garazu sa svim alatima i komorom ;)
ako je moguce sa cenama na nasem trzistu tih materijala.
HVALA UNAPRED


ja ti preporucujem da koristis kit firme "DYNO",ako zelis kvalitet zaboravi body-ev kit,...moje preporuke idu upravo DYNO kako spric kitevima tako i obicnim kitovima
  • 0



Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!



0 user(s) are browsing this forum

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

ExactSeek: Relevant Web Search