Find us on Google+

Jump to content

  • Log in with Facebook Log in with Twitter Log in with Windows Live Log In with Google Sign In
  • Create Account
Welcome to Tuning & Styling Forum Srbija
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

Motori za juga, friziranje itd...


Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU

Pozdrav svima. Vidim da vladaju razne zablude i motorima koji mogu ili ne mogu da se ubace u juga, o nacinima friziranja, dobicima na snazi itd. Ja sam poslednjih 6-7 godina svog zivota prakticno posvetio ovome pa cu pokusati da razjasnim neke stvari. Nadam se da mi ljudi nece uzimati za zlo ako ih budem ispravljao. To cu raditi samo u slucajevima kada sam 100% siguran da znam o cemu pricam :lol:.

Sto se tice motora koji se mogu staviti u juga... Ja volim da kazem da je to svaki motor koji fizici moze da stane u ugom motorni prostor:). To jeste tacno, ali retko ko hoce da se zeza sa time, i ljudi obicno rade sa motorima koji ne zahtevaju puno prepravki.
Znaci, u juga, bez iakavih prepravki, mogu da se stave fiat.lancia motori zapremine 1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 litara. Svi ti motori imaju isti raspored rupa za nosace motora i menjac. Ima razlike u alternatorima i ostalim uredjajima, ali ako bude problema sa tim stvarcicama, jednostavno cete koristiti vase originalne. Znaci to su sve motori koji izgledaju gotovo isto kao jugov. Imaju jednu bregastu, usisnu i izduvnu granu sa zadnje strane itd...
Razlike postoje kod turbo motora iz Una. Oni imaju ubrizgavanje i usisna grana ce udarati u kutiju za vazduh i rezervni tocak. tocak u gepek, kutija da se prepravi.

Nisam imao iskustva sa svim motorima, tako da mogu da se nadju neke sitnice koje ce da zezaju. Ali to su sve stvari koej se rasavaju u roku od par sati. Ovo napominjem zato sto sam na pocetku rekao da se ovi motori bez prepravki mogu staviti u juga. Nemojte me bas doslovce bukvalno shvatiti, na raznim tipovima motora postoje razne sitnice koje mogu da oduzmu par sati da se rese...
Naravno, najveci dobitak je sa motorom najvece zapremine. 1.6 motori su relativno retki, ali 1.5 motora ima vise.

Sto se tice Fiat/LAncia motora sa dve bregaste (1.6, 1.8, 2.0), neko je pomenuo da bi mozda stavio i takav motor (105TC ako se dobro secam). To ej ok. Jedino sto to zahteva mnogo vremena i para... TReba dapraviti nove nosace motora posto originalni uopste ne lice na jugove. Treba prepraviti poluosovine ili napraviti adapter da se koristi jugov menjac. Na kraju, ako sve to neko uradi, suludo je koristiti 1.6 sa 105ks kada moze da se stavi 2.0 sa 120ks stock.

Sto se tice friziranja, jedna stvar koju sam primetio u nekom ranijem zakljucanom postu: Neko je rekao da na 1.1 jugu prosiruje kanale u glavi na 30/32mm i da ih polira. To su preveliki kanali za 1.1 motor (imajuci u vidu da se nece vrteti 1000/min). Durgo, kanale ne treba polirati. Zavrsna obrada treba da bude relativno gruba (smirgla 80-100). Izduvni se mogu polirati, ali VRLO brzo ce biti zagaravljeni i neces imati nikakve koristi od toga...

Toliko od mene za sada. Nov sam na forumu i ne mogu da citam sve vase rainje postove. Potrudicu se da pomognem koliko budem mogao u novim postovima, a i u starim koje procitam...

Pozdrav svima,
Uros
  • 0

#2
luka.l

luka.l
  • Stage: Extreme
  • 1,942 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd put
  • Interests:Friziranje motora, Elektrotehnika, ronjenje...
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 750LE, Opel Zafira 2.0Di, Opel Calibra 2.0i 16v.
Dobrodosao i samo napred. Zablude su tu da se otklanjaju!
  • 0

#3
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU

Evo Piperski hteo bih da pakujem jednog juga pa mi trebaju provereni saveti. 
Imam juga 1.3 tako da imam osnovu za budzenje sto znaci klip od 86,4. 
tu se jednostavno povecavala kubikaza ubacivanjem radilice iz fiat-ritmo 1.5, lancia-delta 1.5 sa duzim hodom. Onda je stigao motor 1.6 sa jos vecim hodom 67,4 a klipom istim od 86,4 ccm. E sad da li treba samo 
promeniti radilicu zajedno sa klipnjacama i da li ce gornja pesnica pasovati na osovinice klipa od yuga 1.3 ili se moraju menjati i klipovi. 
Druga stvar taj motor 1.6 ima razvodnik na bregastoj sto znaci da razvodnik sa malom bregastom od juga nece pasovati jer novija radilica nema cime da ga vrti. dobro razvodnik mora ici gore na bregastu. 
Trece dobijamo mnogo vecu kompresiju povecavanjem hoda i dali glava od 1.5 ili 1. 6 ima vecu kompresionu komoru ventile i kanale 
ili ima drugu bregastu i dal ta bregasta pase u glavu od juga. 
E sad koja od radilica sa klipnjacama moze da se ubaci u moj motor i da ostanu moji klipovi posto je meni motor nov ako uopste neka moze. i sta trebam prepraviti da bi imao minimalna ulaganja. 
Znaci sve koje pitam nesto moze-ne moze a niko nezna konkretno da li su isti brojevi delova klipova lezaja i dr. Verujem da mi ti mozes pomoci. 
Unapred hvala


Kada ubacis 1.5 radilicu u 1.3 motor, klipovi ce viriti van bloka za polovinu razlike hodova radilica [(63.9-55.5)/2]=4.2mm. Znaci u toj varijanti, moras ili da skratis klipove ili da uzmes kracu klipnjacu. Ni jedna ni druga varijatna nisu dobre jer ako previse skratis klip celo ce mu biti tanko i moze da progori. Ako skratis klipnjacu nema direktne stete, ali onda ce ona stajati pod vecim uglom u odnosu na osu cilindra pa ce se klip brze habati, proizvodice vise trenja (znaci deo snage ce se trositi na savladjivanje tog trenja a ne na pokretanje tockova) i na kraju, ubrzanje klipa ce biti vece sto moze da dovede do njegovog loma. Optimalno resenje bi bilo da malo skratis klip, malo klipnjacu. Najbolje je da ne radis nista od toga nego da uzmes 1.5 blok koji ne samo da je visi za tu razliku hodova, nego ima i duzu klipnjacu (ukupno 8mm visi od 1.1/1.3 bloka).
Znam kako je ovde tesko ubaciti drugi motor u kola tako da razumem zasto ljudi cesto dizu 1.3 na 1.5 litara.
Sto se tice 1.6 radilice, ako je klip sa 1.5 radilicom virio 4.2mm iz bloka, sa 1.6 radilicom ce viriti 5.95mm. To je vec previse za kracenje klipnjaca i klipova, ali je i hod od 67.4mm preveliki za duzinu klipnjace od 120.5mm. U 1.6 varijanti, ja bih svakako isao na 1.5/1.6 blok. Sustinski nema neke razlike izmedju ta dva bloka. 1.6 je bolji jer ima brizgaljke za ulje za hladjenje klipova. Ima i neke razlike u kanalima za hladjenje u bloku i glavi, ali to je nebitno.
U ovim Fijatovim motorima koje pominjemo (1.1, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6) postoji dve vrste klipnjaca. One se razlikuju samo po duzini. Jedna je 120.5 (1.1 i 1.3), druga 128.5mm. Velika i mala pesnica su iste. Znaci precnik rukavaca na radilicama je isti (i velikih i malih) i precnik osovinice klipa je isti kod svih modela. Znaci sve klipnjace mogu da se koriste sa svim klipovima, jedino je razlika u duzini.
1.6 motor ima razvodnik na bregastoj, ali jos uvek postoji mesto za razvodnik u bloku. Znaci bez problema mozes da skines razvodnik sa glave i da stavis obican u blok.
Sve radilice ovih motora se razlikuju jedino po hodu. Precnici lezajeva su isti, raspored rupa za zamajac je isti, duzina nosa na kom stoje remenice su iste. Znaci 1.6 radilica moze da goni razvodnik u bloku :!: Razvodnik se pokrece malom bregastom, mala bregasta se pokrece zupcastim kaisom, a zupcasti se pokrece radilicom. Znaci neces imati nikakvih problema sa razvodnikom, mozes da koristis koji hoces. Uostalom, mala bregasta pokrece i pumpu za ulje i gorivo, sto znaci da mora da postoji i da mora da se pokrece.

Glave imaju razlicite kompresione komore. Postoji nekoliko varijanti. Imas 1.3 i 1.5 glave sa istom komorom, ali imas i one gde je 1.5 veca. Isto vazi i za 1.5 i 1.6 kao i 1.1 i 1.4. Uzmi glavu koju ces da radis pa izmeri komoru i vidi koliko treba da je smanjis/povecas za zeljeni kompresioni odnos. Preporucujem 1.4 glavu jer ima manju komoru od 1.5/1.6 (zbog manjeg klipa) tako da mozes da povecas komoru da postignes odredjenu kompresiju. Ta glava je i jaca od 1.1 glava i ima vece kanale i usnisni ventil (doduse samo 37.5 dok 1.1 imaju 36).
Kanali su najveci na najvecem motoru.
Sve su bregaste iste jedino sto bregasta koja goni razvodnik ima jedan zarez. On ti je neophodan ako hoces razvodnik na bregastoj, a ako ne bas te briga imas li taj zarez ili ne.

1.1 i 1.3 imaju 36/31 ventile (usis/izduv)
1.4 ima 37.5(36)/31
1.5 36/31(33)
1.6 40/33(31)
(vrednosti u zagradama sam sretao na nekim glavama)

Za minimalna ulaganja treba da zadrzis donji deo motora i da radis malo na glavi. Pogledaj onaj clanak iz SAM-a o friziranju Zastave. Sa dvogrlim karbom DMTR32 i duplom izduvnom granom izmerili su 72ks ako se dobro secam. Ti na 1.3 motoru mozes da ocekujes malo vise. Znaci cak i ako ne diras glavu imaces nekih 75ks. Ako samo povecas kompresiju tako sto ces poravnati glavu za 0.5mm recimo, mozes da dodjes i do 80ks. To ti je ok za ulicno jurcanje. Mislim da bi mogao za pocetak to da uradis da bi mogao da se vozis, i da se bacis u potragu za 1.5 blokom. Onda polako sredjuj taj blok a vozi ovog 1.3. To ti je moj savet. Ako gledas na duge staze, to ti je najjeftinija varijanta. Za relativno male pare ces imati 80ks i lepo ces se voziti, a onda ces da trosis pomalo dok ne sredis 1.5 koji moze da ima nekih 110ks bez naprezanja pa ces tek onda da jurcas... Ako odmah uzmes da kratis klipove i klipnjace potrosices dosta para na nesto sto u principu nije dobra celina.

Ako mogu jos nesto da ti pomognem, tu sam.

Uros
  • 0

#4
ruki

ruki
  • Banned
  • 159 posts
  • 0 thanks
  • Location:beograd
  • Interests:drag

Kada ubacis 1.5 radilicu u 1.3 motor, klipovi ce viriti van bloka za polovinu razlike hodova radilica [(63.9-55.5)/2]=4.2mm. Znaci u toj varijanti, moras ili da skratis klipove ili da uzmes kracu klipnjacu. Ni jedna ni druga varijatna nisu dobre jer ako previse skratis klip celo ce mu biti tanko i moze da progori. Ako skratis klipnjacu nema direktne stete, ali onda ce ona stajati pod vecim uglom u odnosu na osu cilindra pa ce se klip brze habati, proizvodice vise trenja (znaci deo snage ce se trositi na savladjivanje tog trenja a ne na pokretanje tockova) i na kraju, ubrzanje klipa ce biti vece sto moze da dovede do njegovog loma. Optimalno resenje bi bilo da malo skratis klip, malo klipnjacu. Najbolje je da ne radis nista od toga nego da uzmes 1.5 blok koji ne samo da je visi za tu razliku hodova, nego ima i duzu klipnjacu (ukupno 8mm visi od 1.1/1.3 bloka).
Znam kako je ovde tesko ubaciti drugi motor u kola tako da razumem zasto ljudi cesto dizu 1.3 na 1.5 litara.
Sto se tice 1.6 radilice, ako je klip sa 1.5 radilicom virio 4.2mm iz bloka, sa 1.6 radilicom ce viriti 5.95mm. To je vec previse za kracenje klipnjaca i klipova, ali je i hod od 67.4mm preveliki za duzinu klipnjace od 120.5mm. U 1.6 varijanti, ja bih svakako isao na 1.5/1.6 blok. Sustinski nema neke razlike izmedju ta dva bloka. 1.6 je bolji jer ima brizgaljke za ulje za hladjenje klipova. Ima i neke razlike u kanalima za hladjenje u bloku i glavi, ali to je nebitno.
U ovim Fijatovim motorima koje pominjemo (1.1, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6) postoji dve vrste klipnjaca. One se razlikuju samo po duzini. Jedna je 120.5 (1.1 i 1.3), druga 128.5mm. Velika i mala pesnica su iste. Znaci precnik rukavaca na radilicama je isti (i velikih i malih) i precnik osovinice klipa je isti kod svih modela. Znaci sve klipnjace mogu da se koriste sa svim klipovima, jedino je razlika u duzini.
1.6 motor ima razvodnik na bregastoj, ali jos uvek postoji mesto za razvodnik u bloku. Znaci bez problema mozes da skines razvodnik sa glave i da stavis obican u blok.

Glave imaju razlicite kompresione komore. Postoji nekoliko varijanti. Imas 1.3 i 1.5 glave sa istom komorom, ali imas i one gde je 1.5 veca. Isto vazi i za 1.5 i 1.6 kao i 1.1 i 1.4. Uzmi glavu koju ces da radis pa izmeri komoru i vidi koliko treba da je smanjis/povecas za zeljeni kompresioni odnos. Preporucujem 1.4 glavu jer ima manju komoru od 1.5/1.6 (zbog manjeg klipa) tako da mozes da povecas komoru da postignes odredjenu kompresiju. Ta glava je i jaca od 1.1 glava i ima vece kanale i usnisni ventil (doduse samo 37.5 dok 1.1 imaju 36).
Kanali su najveci na najvecem motoru.


1.1 i 1.3 imaju 36/31 ventile (usis/izduv)
1.4 ima 37.5(36)/31
1.5 36/31(33)
1.6 40/33(31)
(vrednosti u zagradama sam sretao na nekim glavama)
Uros


(ukupno 8mm visi od 1.1/1.3 bloka).
Ovo mi je malo nejasno
ako je hod kod 1.5 duzi za 8mm i klipnjaca duza za 8mm, zar nebi trebalo
blok da bude duzi za 12mm znaci pola od hoda radilice 4mm i 8mm na duzinu klipnjace ili su motoru 1.5 plici klipovi za 4mm pa je zato blok visi samo za 8mm. I kod 1.6 kazes da su isti blokovi kao 1.5 a tu je hod jos duzi i dal su njegovi klipovi jos kraci ili sta je u pitanju. ili ti se ovo u zagradi odnosilo na duzinu klipnjace.
Ako je tako dosao sam do zakljucka da moje klipove nemogu da zadrzim.
I vidim da bi najpametnije bilo i koristiti glavu 1.6 zbog najvecih kanala i ventila i jer moze ona na 1.5 blok
Znaci od mog motora mogu sa prebacim razvodnik samo
reci mi to pa se dalje savetujemo
  • 0
Troje u kolima i svi preziveli.
corado 16V

#5
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Proverio sam ovaj tekst koji sam napisao. Podaci o hodovima radilica i duzini klipnjaca su tacni. Jedino ne znam 100% za razliku visina blokova... Znaci moguce da je to ipak 12mm...
1.5 i 1.6 blokovi su iste visine, 1.6 klip ima manju kompresionu visinu.
1.6 glava jeste najbolja ali ima najvecu kompresionu komoru tako da ces tesko postici kompresiju. Imam podatak da 1.4 i 1.6 glava imaju isti kalup, jedino sto 1.4 ima manje kanale. Znaci 1.4 kanale mozes da prosiris na istu meru na koju bi prosirio 1.6 kanale (spoljni precnik kanala je isti). Nisam 100% siguran za ovo da su glave iste. U svakom slucaju treba uzeti Fiat/Lancia 1.4 glavu a ne DMB.
Jos jedna stvar sa 1.4/1.6 glavama. Imaju one male M8 srafove za stezanje za blok. Ako ces glavu stavljati na blok koji nije 1.4/1.6 moraces rupe za te srafove da zatvoris jer su jako blizu povratnog voda za ulje. Treba koristiti i dihtung koji odgovara bloku, a ne glavi.
Od svog motora bi mogao da koristis razvodnik, pumpu za ulje i gorivo (mada ce ti trebati elektricna), kuciste bregaste i bregastu. Trebace ti i nosac motora, alternator i anlaser i sve to, ali verovatno podrazumevas da ces to prebaciti...

Uros
  • 0

#6
ruki

ruki
  • Banned
  • 159 posts
  • 0 thanks
  • Location:beograd
  • Interests:drag
Znaci ovako, nemogu tu mnogo da mudrujem nego znaci ako ocu 1.5 moram uzeti ceo blok sa radilicom i klipnjacama zbog visine tog bloka i kako stvari stoje mogu prebaciti samo moje klipove ako su njegovi istroseniji. A ako idem na 1.6 zbog jos duzeg hoda moram od njega koristiti klipove zbog kompresije.
GLAVA. Ako idem na blok 1.5 onda mogu koristiti i moju glavu 1.3 sa istim ventilima eventualno kanale prosiriti i imacu i vecu kompresiju.
A 1.6 najbolje da se uzme kompletan a ne da se nesto spaja od ovih varijanti jer je on pogodan i za jos dalje budzenje posto ima najvece ventile i kanale.
Hvala, za sada toliko :D
PS: Nesto se i razmisljam da glava 1.6 nema vecu komoru jer su joj zbog visine radilice i klipovi plici a ima kompresiju isto 9,2. Tako da to sto je hod jos duzi plici su klipovi da nebi stigli ventile a ima dobru kompresiju. Videcemo :D
  • 0
Troje u kolima i svi preziveli.
corado 16V

#7
ica

ica
  • Stage: Customizer
  • 413 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:muzika , tehnika , automobili
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 850 (903s) - Fitja
cao legendo ... rekli su mi da ti znash dosta toga a kao shto vidim i sam si to rekao .. pa je red i ja da te pitam neshto .. konachno na pravom mestu ...
Imam motor od fiata 127 ... ista motor kao yugo 45 ... shta se sve mozhe raditi na njemu ..
da li tju dobitineshto menjanjem glave ako stavim od una 45 ... (da li uopshte mozhe ... rekli su mi damozhe ali ne znam sigurno 100%)
sa tom glavom bih trbao da dobijem ususnu granu .. da bi na nju kasnije mogao da nabudzhim dupli dvogrli ... to mi je neki plan ...
ali bih voleo od tebe da chujem par saveta .. kao iskusnijeg u tome .. :lol:
motor kao shto pretpostavljash ide u fitju .. tj vetj je unutra .. poluosovine se prepravljaju stavljam homokinetichki ... za sada vozam prirubnice koje mi do sada nisu pravile problem jer je motor stock

da li bilo shta mozhe da se uradi sa menjachem ... recimo da se ubudzhi drugi prenos ... 13/53 ... ili ... omp kazhe da je sasvim ok fitjin menjac ... i da mozhe da trpi svu tu silu

cilj mi je da iz ovog motora kako god izvuchem nekih 80 do 100 imaginarnih KS :D
hvala unaprad ..
  • 0

#8
ruki

ruki
  • Banned
  • 159 posts
  • 0 thanks
  • Location:beograd
  • Interests:drag
Ico tesko da ces moci toliku snagu slab je to motor a i taj motor kad se budzi ima problema sa grejanjem motora.
Mada sacekaj mozda uros zna neke cake :lol:
  • 0
Troje u kolima i svi preziveli.
corado 16V

#9
luka.l

luka.l
  • Stage: Extreme
  • 1,942 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd put
  • Interests:Friziranje motora, Elektrotehnika, ronjenje...
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 750LE, Opel Zafira 2.0Di, Opel Calibra 2.0i 16v.
Evo zainteresovan sam i ja za obradu 127-ice s obrizom da i sam planiram to da odradim. Jedino sam skeptican po pitanju 100 ks s obrirom da je to nesto preko 122% :shock: procenta uvecanja snage. Mada ako se moze i ima se resursa...nije naodmet. 8)

Urose, ti si mi spominjao dvogrli karb. Ajde ako mozes da ponovis sta si meni rekao i sta bi moglo da se stavi, kao i sta je sve potrebno (usisna grana, koja i od cega).
  • 0

#10
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
@ruki
Potpuno sam smetnuo sa uma da ti imas 1.3 glavu. I ona ti je odlicna za 1.5 ili 1.6. Ako mozes jetino da zamenis ventile, stavi usisni od 40mm, dosta ce ti znaciti. Kanale prosiri na 30mm, da budes siguran da ne uletis u kanal za vodu. Lepo izvedi krivinu, da bude sa sto vecim radijusom. Zavrsna obrada smirglom 80, ne polirati. Sve sam ovo vec pricao negde...
Svoje klipove mozes da koristis u 1.5 motoru, ali bi bilo najbolje da blok nosis na obradu. Ako je manji od klipova, super. Samo se razbusi za tvoej klipove i gotovo. Ako je vesi od klipova, toplo ti preporucujem hilznovanje. Potrosices malo vise para, ali znas na cemu si. Glupo je da ubacujes klipove i istrosen motor i da u startu imas veliki zazor...
U pravu si za 1.6. Trebaju ti njegovi klipovi i radilica, u 1.5 bloku.
Sto se 1.6 motora tice, relativno tesko ces ga naci kompletnog sa papirima. Zato ces mozda morati da uzmes njegove klipove i radilicu i da stavis u 1.5 blok. To sve ide bez prepravki, jedino sto ces mozda u bloku morati malo da oglodjes magistralu za ulje jer ce klipnjaca udarati u nju zbog veceg hoda.
Ako nadjes ceo 1.6 to je, naravno, najbolja varijanta. Sa ravnim klipovima i njegovom glavom mozes da izvuces oko 10:1 kompresioni odnos sto ti je dovoljno za ulicu.
Da li imas para za neku jacu bregastu ili ces koristiti obicnu?

@ica
Ja sam alergican na motore sa bregastom u bloku :D
Da li si razmisljao o ubacivanju 128 motora? (jugo 55/65)
Znam da nije tako jednostavno ni jeftino kao friziranje postojeceg motora, ali samo na kratke staze. Na duze, to ce biti jeftinija varijanta... a i jednostavnija. Evo zasto: Iz Ficinog motora moze uz mnogo zaj**ancije da se izvuce tih 80-100ks, ali ce mu to biti pravo mucenje. Bice jako kratkog veka (100ks/l +), mogu da te zaj**avaju razne stvari koje ne postoje u 128 motoru, a ti dodatni delovi ce praviti i vise otpora sto smanjuje korisnu snagu. Znaci kada zavrsis jedan takav motor velika je verovatnoca da ce se cesto kvariti sto znaci jos para i jos vremena...
Ako uzmes 128 motor, u startu ces imati veci izdatak i vise posla, ali posle bi se sve svelo na redovno odrzavanje, naravno pod uslovom da se posao odradi kako treba. 1.3 motor bi bez nekih problema razvijao 100tinak zdravih konja. Ako se odlucis za 1.4, 1.5 ili 1.6 varijatu imaces i vise od toga, ali je pitanja kako bi se ficin menjac izborio sa tolikim obrtnim momentom.
Prvo treba da vidis da li taj motor fizicki moze da stane u ficu (koliko iam mesta od ficinog menjaca do zadnjeg veznog lima). Ako moze, da bi ga ubacio treba da napravis dve stvari. Adapter za menjac i zadnji nosac. Zadnji nosac ce biti jednostavniji. Namontiraces ga na originalno mesto, gde je jugov bocni nosac, i povezaces ga levo i desno sa koroserijom. Znaci to je i jeftino je jednostavno
Adapter za menjac moze da bude problem. Sve treba videti sa konkretnim delovima. Mozda ce biti moguce da se iskoristi zvono jugovog menjaca i da se nekim adapterom zasrafi za ficin menjac. Tako ces moci da koristis i originalan zamajac i anlaser... Ako ne moze zvono za manjec, onda treba napraviti adapter kojim ce se ficino zvono zasrafiti za 128 motor. To ne bi trebo da bude problem posto 128 motor stoji ukoso i srafovi se ne mogu poklapati. Pitanje je da li ce moci da stane jugov zamajac.

Sto se tice friziranja tvog motora, moras slediti generalna uputstva za friziranje, koja vaze za sve automobile... Ja taj motor uopste ne poznajem tako da ne mogu mnogo da ti pomognem ovako preko neta.

Pozdrav
Uros

P.S. Ubacivanje 128 motora u ficu koje sam ovde opisao mi sada deluje previse jednsotavno :lol: . Da li sam nesto prevideo? Evo meni pada na pamet jedna stvar: U kom smeru se vrti ficin motor? Ako su smerovi obrtanja razliciti... :lol: znate vec sta ce biti :lol:
  • 0

#11
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Ok, evo malo detaljnije o Ficinom motoru za luki i icu
Za pocetak, ogranicicu se na glavu motora i razvodni sistem (usis/izduv). Tu su najveci dobitci na snazi i ja se u vasem slucaju uopste ne bih zezao sa dodnjim delom motora. Nadam se da ce neko da me ispravi ako postoji neka obavezna modifikacija u donjem delu, jer ne poznajem konkretan tip motora. Izuzimam zamajac, mozete da ga olaksate.
Usis: Prosirivanje kanala, ugradnja vecih ventila. Olaksavanje ventila, podizaca, klackalica. Ne znam kako ide sa prosirivanjem usisnih kanala jer je na tom motoru usisna grana prakticno u glavi... Kako prici kanalima, nemam pojma. Ovde bi mogao da pripomogne neko ko je imao iskustva sa ovom glavom. Za napajanje bih koristio dvogrli karb, npr Weber DMTR32. Ne znam od cega moze da se koristi usisna grana, ali ako ne moze da se nabavi nije veliki problem napraviti je.
Sto se izduva tice, obavezno napravite header kod vlajkovica (izduvna grana od cevi) i neki protocni lonac.
Sa lukom sam pricao o nekom usisnuku sa spoljne strane, da bi se dobio ram-air efekat.
To bi bilo to. Stvarno ne znam koja snaga moze da se dobije ovim modofikacijama, ali mislim da ce biti izmedju 60 i 70ks. To je oko 10kg/ks sto i nije tako malo.

Ako bas hocete vise snage i ovaj motorcic vam je prirastao za srce, na raspolaganju su vam dve-tri PBS-ove 16V glave za pomenuti motor :wink:
  • 0

#12
ruki

ruki
  • Banned
  • 159 posts
  • 0 thanks
  • Location:beograd
  • Interests:drag
Urose planiram da idem dosta 80-100ks/l
Cene bregastih neznam al znam da mi je neophodna jer ce u ovim uslovima da se pojede ocas posla.
Razmisljao sam i o drugim laksim klipovima koje sam sreo u SPARCO bili su nesto jeftino oko 150eu tako da ako ne budem mogao da iskoristim moje klipove u 1.5 bloku uzecu ih verovatno pa cu brok centrirati prema njima.

Znaci planiram sirovu snagu ne zelim da stanjujem ventile brijem radilicu i sl, eventualno samo zamajac
Gledacu da snagu izvucem na vece ventile i kanale, ove klipove koji bi trpeli vecu kompresiju i bregastu (zavisno od cene) koja bi mogla sve to da isprati.
Posto cu gledati da usisni ventili budu sto veci pa za povecanje izduvnih nece biti mesta, izduv cu osloboditi na kanale i napravicu duze grane sto nije problem.
Ubrizgavanje ce biti od nekog motorcikla 1000ccm+.
Ocekujem preko 120 ks.
Nisam jos razmisljao dal stavljati jacu bobinu, bolje kablove i svecice platinum iridium i sl.
Ako imas neke cene ili informacije za bregu pisi.
Koliko trpi yugov menjac? Ne planiram 13/53 posto ce mu sa ovom planiranom snagom standardan prenos odlicno pasovati.
I voleo bi ako znas ili si cuo negde bili su sperrovi nekad za juga da bi svu tu snagu preneo na podlogu. :?:
  • 0
Troje u kolima i svi preziveli.
corado 16V

#13
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Ne znam za sperove osim da ih ima u italiji i da su skupi.
Nece bregasta da se pojede nego ima kratko otvaranje i malo podizanje za snagu koju ti hoces. Treba naci nesto malo bolje. potrazi kent i piper firmu na netu. Znam da jedna od te dve ima razumne cene.
Dobri klipovi za 150e... to mi zvuci sumnjivo.
Ventile mozes da stanjis da bi dobio veci protok.
Nema svrhe povecavati mnogo usisni. 40 je otprilike maksimum za taj precnik klipa i polozaj ventile. Pecurka ce biti vrlo blizu zida komore pa ces izgubiti na protoku sa vecim ventilom. Preporucujem ti 40/33 kombinaciju. Oba ventila su serijski za fiat tako da mozes da ih kupi u radnji i ne prepravljas.
Uzmi floridin menjac. Kazu da je mnogo bolji ali ne smem nista da tvrdim. To sam samo cuo. (Florida 1.4)
  • 0

#14
Urosh

Urosh
  • Stage: Customizer
  • 133 posts
  • 0 thanks
  • Location:Avala
  • Automobil / Model Telefona:M.Benz W124 230 16v CE Sportline & Yugo Cabrio EFI
sve je to lepo sto se tice friziranja ali da li je neko od vas otisao u Boban Centar na Dyno Jet??? :shock:

samo citam kako se razmecete konjima, mislim bilo bi to lepo ali ....

ne kazem da ne moza ali da li znate da jugo grupe A nema vise od nekih 90-100hp, a sta je gupa A

milslite o tome....
  • 0

#15
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Navedi neku moju nerealnu procenu snage.
  • 0

#16
ruki

ruki
  • Banned
  • 159 posts
  • 0 thanks
  • Location:beograd
  • Interests:drag
Ma pusti to prozivanje. Ko razume shvati ce. :wink:
Izvini klipovi su za 1.1 tako da su za 1.3 50-tak eu vise.
Cena je ok zato sto su to trpali u hibrid pa ih je bilo na rasprodaji kolko hoces.
  • 0
Troje u kolima i svi preziveli.
corado 16V

#17
No name

No name
  • Stage: Customizer
  • 148 posts
  • 0 thanks
  • Location:Novi Sad
  • Automobil / Model Telefona:yugo
Urose imam ja jednu bregastu od 1.1 iz 101 italijana,negde je iz 75.god.Jel ona ima duze otvaranje ventila i za tuning da li je bolji Zastavin razvodnik(elektronac Caevec) ili platinas iz Delte 1.3?
  • 0

#18
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Da li su to kovani klipovi?
Ne znam za bregastu, mora se izmeriti sto je malo komplikovano.
Ja bih koristio elektronac.
  • 0

#19
ica

ica
  • Stage: Customizer
  • 413 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:muzika , tehnika , automobili
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 850 (903s) - Fitja
2 urosh ..
hvala na savetima .. znachi ipak je previshe tih kako sam ja i rekao imaginarnih 100 ks.. :wink:
ja sam bio ubedjen da ako menjam motor za jachi moram da stavljam i menjach od istog motora ..... tj .. da moram da okretjem sve zhivo ...
bilo bi lepo da mi pojasnish malo to sa tim adapterima ..
sve je to lepo u teoriji .. ali ja sam i sa ovim motorom imao frku da uklopim korpu i lamelu iako pashe shraf na shraf ... (menjach na motor)
nosachi motora nisu problem to je lako izvari se neshto ako mora i to se reshi .. ali shta da radim sa lamelom i korpom ... ?

to jeste mnogo pametnije reshenje da odmah stavim 1.1 ili 1.3 motor jer je opshte poznato da shto vishe budzhenja to kratji vek motora .. (osim u boostovom sluchaju :lol: ..)
onda ostaje pitanje koliko sile mozhe da primi fitjin menjach jer bih ja to radio u sluchaju da napravim te adaptere i taj motor upazujem na postojetji menjach ... u protivnom ostajem bez zadnjeg sedishta .. a to mi se vetj ne svidja ..
ako to uradim ovo tje mi biti 3 tji motor .. tj 2 tju da imam u garazhi :D oozhas
  • 0

#20
Urosh

Urosh
  • Stage: Customizer
  • 133 posts
  • 0 thanks
  • Location:Avala
  • Automobil / Model Telefona:M.Benz W124 230 16v CE Sportline & Yugo Cabrio EFI

Navedi neku moju nerealnu procenu snage.


nisam ja kritikovao nicije procene u smislu nego mislim da to daj jedan motor za juga ima 65 ili 75 konja to ne moze niko sa sigurnoscu da kaze jer sve zavisi ot prenosa 13/53, 12/53? a jel neki auto koji si ti radio otisao na dyno yet? cisto da znas zbog sebe?

nisam mislio da te podcenim, samo se mnogi olako frljaju sa konjima

mali N - kojeg me moj brat izmerio pre 2 nedelje u boban centru ima tacno 70hp(na 7300), a brzi je od svih sa kojima je merio . Znam ja homologaciu motora malog N-a i znam sta se sve radi zato i kazem da bi trebali da ukoliko ste u mogucnosti finansiskoj da te frizirane motore proverite.
  • 0
Amd is Amg

#21
Guest_SALE H_*

Guest_SALE H_*
  • Guests
  • 0 thanks
Za dvogrli karbon treba ti usisna grana od Yuga 45 i medju ploca koju ces da usrafis sa dva srafa(umesto brezona) u glavu pa posle karburator sa 4 srafa u nju.Glavu nemoj da spustas preko 1- 1.5mm jer ces imati problem sa prevelikom kompresijom i pregrevanjem motora. Ja sam imao 45 blok sa olaksanim klipovima i zamajcem, ficinu glavu sa trka razbusenu svu,kompresija 12, dvogrli karbon i onda Fica ide trecom 130,a preko 150 pocne sav da poskakuje zbog losih amortizera.
  • 0

#22
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU

nisam ja kritikovao nicije procene u smislu nego mislim da to daj jedan motor za juga ima 65 ili 75 konja to ne moze niko sa sigurnoscu da kaze jer sve zavisi ot prenosa 13/53, 12/53? a jel neki auto koji si ti radio otisao na dyno yet? cisto da znas zbog sebe?


Snaga motora ne zavisi od menjaca. Ja nemam neke koristi od Dyno jet-a. Vise verujem dinamometrima za motor. Nemam uslova da merim snagu motora ali sam pratio snagu i modifikacije koje su drugi ljudi radili pa uporedjujem sa tim i uvek oduzmem koji konj... Inace, snaga se i bez toga moze prilicno precizno izracunati...
  • 0

#23
ica

ica
  • Stage: Customizer
  • 413 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:muzika , tehnika , automobili
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 850 (903s) - Fitja
@SALE H
ma znam shta mi treba za dvogrli karbon .. napravi se adapter taj i to je ok ... tj nashao sam karbon sa sve tim adapterom od nekog lika ... treba da odem po to ...
nego mi nije jasno ovo sa pakovanjem menjacha ja koga god da sam pitao za to ... bili su u fazonu ma to ne mozhe ... ochigledno nisam pitao na pravom mestu ;)

sve preko 150 je suluda brzina u fitji jer ja sam mog vozio 150 (sa ovim stock motorom i karburatorom 30) preko gazele i na onim delovima gde se most sastavlja odskochim skoro u drugu traku ... tako da adrenalin skache ali bezbednost je bozhe uzmi me .. :lol: iako je moj fiqs spushten do zemlje i lezhi u krivini do 00 al dzhabe kada ceo auto ima 500 kg ..
:)
sve u svemu sada tju da jurim neki 55-65 motor ...
mozhda onaj iz una Ti :lol: pa da gledam onda kako to mozhe da se uglavi na ovaj menjach ...
  • 0

#24
Guest_SALE H_*

Guest_SALE H_*
  • Guests
  • 0 thanks
Pricalo se o dosta fikusa sa tim motorima al ja nijednog nisam video.Najveci problem je medjuploca izmedju menjaca i motora,a i nesecam se tacno mislim da je bio i problem sa velicinom motora,pa izdrzljivost menjaca,lamela,korpa,nosaci,hauba...najmanje zezanja imas sa 45 jedino sto onda moras posteno da je nasviras sto donosi gomilu drugih problema(dihtung glave svako malo,klackalice...) Koji motor sad imas u fici posto sam drugaru pakovao 850 i odlicno je isao doduse ni blizu kao nasvirana 45.Pricao sam sa likom koji je ubacio motor 1.6 u peglu gomile budzenja i mislim da je nikad nije zavrsio kako treba,a potrosio je u ono vreme preko 12 000 dem, a i ti ces potrositi toliko para da mozes da kupis i malo sredis Yuga.Pricam ti iz mog iskustva jer sam vozio fikusa (ili popravljo) 2 god i posle njega kupio juga koji se kvario neuporedivo manje, a za fikusa sam dobio ni 1/4 ulozenog.
  • 0

#25
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Ico, pre nego sto krenes u potragu za motorom proveri smer rotacije motora. Na koju stranu se vrti radilica kada se gleda sa zadnje strane kola? 1.1/1.3 motor bi se vrteo u smeru kazaljke na satu. Ako se ovaj vrti drugacije morao bi da menjas i menjac a to mnogo komplikuje stvari...
  • 0



Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!



0 user(s) are browsing this forum

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

ExactSeek: Relevant Web Search