• Announcements

    • TuningStyling

      Osnovna Pravila Foruma

      OSNOVNA PRAVILA FORUMA: Niko ne voli pravila i mi ne volimo da članove primoravamo na njih, ali da bi bili sigurni da će ovaj forum biti i ostati zanimljiv pročitajte nekoliko jednostavnih pravila koja očekujemo da poštujete! OBAVEŠTENJE ČLANOVIMA: Administratori i Moderatori kontrloišu sobe onako kako ih vidite i njihove odluke su konačne i neopozive. Oni će editovati i/ili izbrisati postove i/ili njihove delove da bi bili u skladu sa pravilima foruma. Kako Moderatori razumeju pravila foruma je samo na njima i sve zavisi od slučaja do slučaja. Njihova odluka je konačna. Ako mislite da je njihova odluka pogrešna, stavite sebi do znanja da oni ovo posmatraju kao treća strana i da svoje odluke sprovode na činjenicama, a ne emocijama. Protestvovanje protiv tih odluka neće doneti promenu. To vam može samo "doneti" upozorenje (warn). Spamovanje Administratora i Moderatora sa protestvovanjem u vezi postova koji edituju/pomeraju/brišu i zaključavaju može samo rezultirati upozorenjem (warnom). Novi članovi su dužni da se predstave u sobi "Novi članovi" najkasnije u roku od 7 dana od njihovog prvog prijavljivanja na Forum, ili će biti obrisani sa spiska članova bez prethodnog upozorenja. Savetujemo novim članovima da pre nego što počnu da šalju postove pretraže Forum samo zato što je neko već možda ranije odgovorio na ono što oni žele da pitaju. Time izbegavamo "dupliranje" tema i zaključavanje/brisanje ponovljenih. Da bi ste se registrovali na Forum, potrebno je da imate e-mail adresu kod nekog provajdera zato sto besplatne e-mail adrese (Hotmail/MSN, Yahoo, Gmail i slicni) ne mogu biti autorizovane! KAKO IZBEĆI UPOZORENJA (WARNove): Jednostavno! Vodite računa o sebi samima. Ako ste upozoreni jednom za povredu pravila, naučite nešto. Ako opet povredite pravila bićete još jednom upozoreni. Ako i dalje nastavite sa istim ponašanjem, to će dovesti do privremenog "udaljavanja" člana koji krši pravila (bann). Dok poštujete pravila biće sve u redu. NEMOJTE: - da se svađate i prepirete sa Moderatorima/Administratorima, - spamovati (slati vecu količinu beskorisnih postova) forum, - da se svađate sa ostalim članovima foruma, - "pljuvati" po članovima foruma i njihovim postovima, - koristiti pogrdne, proste i one reči koje bi mogle nekog da uvrede. - reklamirati druge sajtove konstantno i - razgovarati o politici, veri, rasizmu i ostalim stvarima koje bi mogle izazvati svakakve rasprave. Ovo je forum o tuningu... Administratori zadržavaju pravo da vas momentalno bannuju ukoliko teže prekršite pravila! AVATARI I POTPISI: Avatari: Pozeljno/preporuceno bi bilo da Vam avatar bude vezan za Vas auto ili slicno, ali u krajnjem slucaju ako nemate svoj auto, radite sa njima sve sto zelite, samo ne postavljajte slike koje su XXX sadrzaja/prirode ili asociraju na upotrebu ilegalnih supstanci... Potpis: Kako je ovo forum koji je posvecen automobilima i njihovom tuningu i stylingu, kao vaš potpis dozvoljeno je postaviti isključivo sliku vašeg (ličnog ili porodičnog) limenog ljubimca (dimenzija 300x150 piksela hostovanu na nekom od free servera), a ne nekakvog automobila koji bi svako na ovoj planeti rado posedovao ili bilo kakve sličice. Ne treba se stideti ukoliko smatrate da vozite auto koji ne zaslužuje da bude "okačen" kao potpis ili ukoliko uopšte nemate auto. U potpis nije dozvoljeno ubacivati reči i/ili slike u kojima ima pornografije, asocijacija na drogu i druge nelegalne supstance. Psovanje i sve što se može nazvati "lošim" rečima takode nije dozvoljeno. Ukoliko imate bilo kakvih nejasnoća u vezi postavljanja vašeg avatara/potpisa, pošaljite privatnu poruku Administratorima/Moderatorima i oni će vam odgovoriti i pomoći u odluci. Uputstvo za slike u potpisu: Ako želite da postavite nekakvu sliku (bolje receno sličicu) u vaš potpis, pronadite sajt koji ce vam je hostovati (www.imageshack.us ili www.photobucket.com) ili je postavite na svoj web-prostor. Slike dimenzija većih od 300x150 piksela nisu dozvoljene. Maksimalna veličina slike je 20kB. Nekoliko linija teksta u potpisu je dozvoljeno, ali nemojte preterivati (Moderatori zadržavaju pravo da procene količinu teksta i upozore vas da ga smanjite ako preterate). Vodite računa o ovome zato što većina članova foruma pristupa preko Dial-Up linija. BROJ VAŠIH POSTOVA: Broj postova nekog člana NE ZNAČI NIŠTA! Ako imate 10 ili 10000 postova nema nikakve veze - vaš status na ovom Forumu nema nikakve veze sa brojem postova! To naravno ne znači da možete da spamujete sobe (rooms) da bi dostigli određeni broj, a ako neko od članova krene tim putem Administratori/Moderatori će se pobrinuti. Učestvujte u punom smislu ali tako da ne morate da odgovorite baš na svaki post. Postove šaljite u za to određene tematske sobe, ili ce Administratori/Moderatori biti prisiljeni da ih pomeraju i/ili brišu "ručno" i na silu. Ako imate nekome nešto lično da kažete - koristite U2U poruke (PM/PP, ICQ, YM, MSNM, bilo šta) ili e-mail poruke. JEZIK: Zvanični jezik ovog Foruma je Srpski, ali naravno da možete koristiti i ostale jezike koji su slični (Hrvatski, BHS, Makednosnki),a pismo latinica. Ovo ne važi za sobu "Foreign Office" u kojoj je jedini jezik koji se može i sme koristiti Engleski. VAŠ MAILBOX ZA PRIVATNE PORUKE: Molimo da održavate vaš mailbox, što bi (otprilike) značilo da pročitane "nevažne" poruke obrišete opcijom "obriši poruku", kako ne bi zauzimale dragoceni prostor i gušile server provajdera. Hvala i uživajte! Admin/Mod Team
    • TuningStyling

      Opsta pravila svake sobe!

      Opsta pravila za sobe: Pravilo 1 Pre nego sto otvorite novu temu, procitajte teme sa istom tematikom da vasa tema ne bi dobila lock ako se nesto ponavlja. Takodje ukoliko vas nesto zanima, koristite "Search" opciju foruma da proverite da li je vec bilo reci o tome. Pravilo 2 Pri smisljanju naslova teme imajte u vidu da je to neki naziv koji je poznat svima tj sam izraz i isto tako da jasno i glasno pretstavlja sustinu vase teme da kad neko bude koristio opciju "Search" imajuci zelju da pronadje nesto na tu temu da i vasa tema bude ukljucena. Pravilo 3 Suzdrzite se off topicharenja i pokretanja pod-teme u okviru teme.Zato postoji "Post new topic" Pravilo 4 Svaka rasprava sa moderatorom/administratorom oko pravila u okviru ovog foruma nema smisla i povlaci posledice
Sign in to follow this  
Followers 0
Black Wolf

Nova Opel Astra J

29 posts in this topic

General Motors predstavio novu Astru — pocetak proizvodnje planiran krajem godine, uprkos neizvesnoj buducnosti Opela i Vauxhall-a.

1259931059735356x236.jpg

Prvi auto koji ce biti predstavljen na salonu u Frankfurtu jeste hecbek sa petoro vrata, a za njim naredne godine pojavljuje se i karavan verzija. Za 2011. planirano je predstavljanje kupea sa troje vrata, kao i VXR modela.

Astra ce biti prvi GM-ov automobil koji ce koristiti novi cetvoro-cilindarski 1.4 benzinac sa turbo-punjacem, koji efektivno zamenjuje trenutni 1.8 motor, i ima snagu od 138 konja.

Ostali motori u ponudi su 1.4 sa 99 konja i 1.6 sa turbo-punjacem i 177 konja, koji se koristi i u Insigniji. Od dizel motora tu su 1.3 sa 94bhp, 1.7 sa 108bhp i dva 2.0 motora sa 128bhp i 157bhp.

Astra ce biti pustena u prodaju u Decembru. Cena jos nije potvrdjena, ali ocekuje se da osnovni model, sa petoro vrata i 1.4 motorom, bude jeftiniji od osnovnog modela Focusa.

Izvor:

AutoCar - http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/...l-Astra/240041/

Edited by bata
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manje od tri meseca ostala su do premijere nove generacije „opel astre" na Salonu u Frankfurtu, a nemački proizvođač je odbrojavanje ubrzao prvim zvaničnim fotografijama unutrašnjosti svog kompakta.

lepa-x.jpg

Kao što je dizajn „astre" bio inspirisan „insignijom", tako je i kabina u stvari umanjena replika svega viđenog u evropskom automobilu godine. „Opel" je, konačno, više pažnje posvetio vozačevom okruženju, po kojem je „astra" zaostajala za konkurencijom.

Upotrebom kvalitetnih materijala i drugačijim rešenjem centralne konzole, instrument table i, praktično, svega ostalog „astra" je postavila nove standarde u C segmentu, koje će rivali u budućnosti morati da isprate ako ne žele da priznaju poraz.

Logično, „Opel" je na fotografijama predstavio unutrašnjost „astre" sa najbogatijim paketom opreme koji će većini kupaca zbog cene ostati samo neostvarena želja. Nova „astra" je bazirana na „Delta" platformi koju deli sa „ševrolet kruzom".

izvor: Blic

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iznutra izgleda sjajno, ali mi je spolja ko mazda. Dosta stvari vezano za spoljni dizajn i koncept mi se cini uzeto od mazde. U svakom slucaju nisam odusevljen.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako bre kao Mazda kada je ista Insignija? Da li ti i Insignija izgleda kao Mazda?

Ja vidim samo hromiranu lajsnu sa znakom koja lici na insigniu. nista drugo... ali bas

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vauxhall-insignia.jpg2010-Vauxhall-Astra-car-picture.jpg

...

mazda2_1.jpg

... dobro, cinjenica je da podseca na Mazdu ... ali meni opet vise lici na Insigniju.

Tacno je da nema drugih dodirnih tacaka sem maske ... ali i ne moze da ima jer je drugi model ...

Edited by Black Wolf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Astra" spremna za premijeru

„Opel" je u vinariji „Harasći", 30 kilometara od Budimpešte, šetnjom kroz istoriju svojih kompakt modela pretpremijerno predstavio četvrtu generaciju „astre". Novinarima je bilo omogućeno da zavire i ispitaju svaki detalj na novoj „astri hedžbek", ali ne i da se upoznaju s voznim karakteristikama desetog kompakta proizvođača iz Raselhajma, na šta ćemo morati da sačekamo do završetka Salona u Frankfurtu.

astra-x.jpg

Fabričke fotografije „Ast­re", objavljene pre oko me­­­­sec dana, nagovestile su šta se kuva na takozvanoj statičnoj promociji u Mađarskoj. Međutim, često se događalo da automobili, kao manekenke, na internetu izgledaju bolje nego u prirodi. Na sreću „Opelovih" dizajnera, to nije bio slučaj sa „Astrom". „Astra" je baš ono što smo i očekivali. Elegantan, sportski kompakt s dominantnim genom „Opel Insignije". Naravno, svaka sličnost sa evropskim automobilom godine je namerna.

U „Opelu" objašnjavaju da je „Insignija" postala glava porodice u kojoj svi liče, ali se i razlikuju po karakteru i crtama. Kao u ostalom u svakoj porodici. Zato je verovatno i izostao uzdah. Nova „Astra" je moderna i atraktivna, ali ne možete da se otmete utisku da ste je već videli.

Maksimalna bezbednost

Na prvi pogled, „astra" ispunjava sve standarde prve decenije 21. veka. Klinasti, prednji deo, sa hromiranim grilom i svetlima u obliku orlovog oka nagoveštavaju sportski karakter. Zanimljivo rešenje je i izdvajanje i premeštanje žmigavaca u donji deo branika, kako bi prednja svetla bila čista. Linija haube je pomerena više, prema oštro postavljenom vetrobranskom staklu, iz dva razloga. Prvi je povećana sigurnost pešaka i borba za maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP kreš testu. Veliki plastični branici ublažavaju povrede pešaka u slučaju sudara i „Opel" je ponovo bezbednost učesnika u saobraćaju stavio ispred atraktivnijih dizajnerskih rešenja. Drugi razlog je ušteda, jer je popravka branika nekoliko stotina evra jeftinija od peglanja haube.

Nije kao babuška

Sa boka „astra" je od „insignije" pozajmila još jedno dizajnersko rešenje. U pitanju je takozvana oštrica, odnosno karakteristična linija koja se od prednjih točkova, prateći donji deo vrata, polako penje prema ručki zadnjih vrata. Kod „insignije" linija ide u suprotnom pravcu i spušta se od spoljnih retrovizora prema zadnjim točkovima. Upravo je ta linija poslužila direktoru dizajna „GM Evropa" Malkomu Vordu da objasni koliko su „astra" i „insignija" u istom trenutku jednake i različite.

- Namerno smo izbegli efekat ruske lutke (babuške). Mogli smo da uzmemo „insigniju", da je smanjimo i nazovemo „astrom". Ideja je bila da dobijemo dva automobila, koji izgledom i rešenjima prate jedan drugog, ali su različiti i imaju svoje ličnost - izjavio je Malkom Vord na promociji u Budimpešti.

astra1.jpg

Inspiracija iz prošlosti

Nova „astra" je inspiraciju pronašla i u starijim modelima „Opelove" kompakt klase, kao što je „kadet B" iz sredine šezdesetih godina prošlog veka, s kojim deli trouglasti izgled zadnjih, bočnih prozora. Zadnji deo „astre" krase široki bokovi, prepoznatljiva svetla i kupeovski izgled, koji nije uticao na udobnost putnika na zadnjoj klupi i zapreminu prtljažnika (370 litara). Utisak je da su dizajneri više pažnje posvetili repu „astre" na kojem su mogli da puste maštu na volju, za razliku od prednjeg dela koji je morao da zadrži tradicionalni „Opelov" izgled. Sportski duh pojačava i krovni spojler.

astra2.jpg

Kabina sa stilom

Unutrašnjost takođe asocira na „insigniju", iz koje su preneti volan, instrument-tabla, sedišta, ručica menjača i drugi sitni detalji. Za razliku od prethodnih generacija, „astra IV" se odlikuje stilizovanim elementima i kvalitetnijim materijalima. „Astra" bi kupcima trebalo da ponudi ugođaj više klase upakovan u kompaktno telo. Na promociji u Budimpešti bio je izložen preprodukcijski model, bez motora sa nacrtanom mapom ulica na mestu navigacije. „Opelovci" su insistirali da svi spojevi i materijali budu tip-top, tako da će serijska „astra" biti sklopljena u poslednjem trenutku, pred početak Salona u Frankfurtu. Prvi utisak je da je nova „astra" prostranija od starog modela. To je i normalno jer je za 18 centimetara duža i za tri šira, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za sedam cm. Na zadnjoj klupi, zbog linije krova, ipak i dalje nedostaje par centimetara za glavu putnika. Dizajneri enterijera su pune tri godine radili na lociranju i izdvajanju 20 predmeta koje Evropljani koriste u svakodnevnoj vožnji, kao što su šolje za kafu, olovke, mobilni telefoni, CD, ajpodi, flaše…

izvor: Blic | autor: Aleksandar Pijevac</SPAN>

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova štedljiva „astra ekofleks“ od proleća

„Opel” je sa setom novih fotografija objavio i podatke o motorima koji će pokretati „astru”, čija je premijera zakazana za Salon u Frankfurtu. Bazni 1,4-litarski benzinac razvija 100 konja, kao i 1,6-litarski (115 KS) su bez turbo punjača i isporučuju se u kombinaciji sa petostepenim ručnim menjačem.

astra-x.jpg

Stepen više dolazi uz agregate 1.4 turbo (140 KS) i 1.6 turbo (180 KS). Takođe, u novu „opel astru” će se ugrađivati i četiri savremena, snažna i štedljiva CDTI motora - 1.7 sa 110 i 125 KS, odnosno 2.0 CDTI sa 160 konja. Na proleće bi trebalo da stigne i „astra ekofleks” sa dizel agregatom od 1,3 litre i 95 KS, koji u proseku troši 4,2 litre, uz nisku emisiju štetnih gasova od 109 grama po kilometru.

izvor: Blic

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova „astra" stiže u Srbiju do kraja godine

Pred novom "opel astrom" je zadatak da ponovi sjajne rezultate prethodne tri generacije, kao i da od "insignije" nasledi titulu evropskog automobila godine. "Astra" logično sledi dizajn "insignije", ali su rezovi za nijansu manje radikalni. Ipak, zadržan je dinamičan i sportski izgled.

Za kupce je ipak važnije da je nova "astra" dugačka čak 4,42 metra, što je na nivou automobila srednje klase.

Što se motora tiče, na početku će se u ponudi naći po četiri benzinca i dizelaša. Benzinski agregati su zapremine 1,4 i 1,6 litara sa rasponom snage od 100 do 180 konja. Dizelaši s oznakom CDTI razvijaju 95 (1,3 litra), 110 (1,7), 125 (1,7) i 160 konja (2,0). Motori standardno dolaze u kombinaciji sa petostepenim i šestostepenim ručnim menjačima, a u ponudi je i automatski. Prodaja "opel astre" u Srbiji počeće u decembru, a cena bi trebalo da bude oko 15.000 evra.

opel-x.jpg

izvor: Blic

Edited by Black Wolf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Astra" na korak do više klase

S dizajnom nove "opel astre" hedžbek sreli smo se još pre tri meseca na statičnoj promociji u Budimpešti posle koje je usledilo dugo iščekivanje test vožnje. Konačno, automobil koji će se na srpskom tržištu pojaviti u decembru za 14.955 evra je spustio sva četiri točka na asfalt u okolini Frankfurta. I prvi utisak posle 150 pređenih kilometara je da su "opelovci" stvarno odradili dobar posao.

astra-x.jpg

Jezik više klase

Jedan od razloga za smelu ocenu je činjenica da nakon desetak minuta vožnje ne znate da li ste za volanom "astre" ili "insignije". Sve vam se čini poznatim, pre svega osećaj na putu, što nije lako postići jer se radi o modelima iz različitih segmenata. Kompaktna "astra" bi trebalo da bude "jeftinije" urađena, bučnija, slabija i napornija za vožnju od evropskog automobila 2009. godine. Ali, ne samo da "astra" nije ništa od gore navedenog, već se ozbiljno približila i zakucala na vrata više klase.

astra1.jpg

Kruzer i sportista

Jedan od "krivaca" je šasija sa rešenjima iz premijum segmenta koja je retkost među kompaktima. "Opelov" sistem "flexride" podešavanja amortizera promenjive tvrdoće, poznat iz "insignije", omogućava vozaču izbor između tri postavke - standard, tur i sport. Potrebno je samo da pritisnete dugme i nova "astra" se iz kruzera (tur mod) pretvara u sportski automobil. Inženjeri su objasnili da vožnja u standard modu ne znači da je "astra" lišena sportskih osobina. Na primer, ako ste krenuli s parkinga (ogibljenje je startovanjem motora automatski u standard modu), "flexride" će u milisekundi prepoznati da ste naglo okrenuli volan ili pritisli papučicu gasa, recimo da izbegnete biciklistu. Sistem će učiniti da amortizeri postanu tvrđi i dozvoliće bržu i direktniju reakciju upravljača kako bi sprečio sudar. "Opelovi" inženjeri su se odlučili za klasična "Mekferson" vešanja spreda, dok su pozadi kombinovali polukrutu osovinu s "Votsovim" nosačem kako bi umanjli vibracije i buku, a poboljšali vozne osobine i dinamičnost, pogotovo u krivinama. Teoriju smo u praksi proverili u "Opelovom" test centru u Dudenhofenu, na stazi koja imitira gotovo sve tipove puteva u Evropi, od najkvalitetnijeg do nama poznatijeg sa puno rupa.

astra3.jpgastra2.jpg

Vreme turbo motora

Prvog dana isprobali smo novi 1,6-litarski turbo benzinac sa 180 konja koji nam je potvrdio da vreme atmosferskih agregata polako ali sigurno prolazi. Karakteristike su vrhunske jer motor bez pogovora vuče po vašoj želji, čak i u šestoj brzini (manuelni menjač). Obrtni momenat od 230 Nm dostupan je već od 2.200 o/min. Najsnažniji dizelaš 2.0 CDTI sa 160 konja uparen je sa šestostepenim automatskim menjačem i predstavlja idealnu kombinaciju za višesatnu vožnju autoputevima.

Zvuk vrata

Ovo su naravno samo prvi utisci, jer 150 kilometara nije dovoljno da se novi model proglasi bestselerom ili promašajem. "Astra" ima sve preduslove da zadrži visoku poziciju u klasi u kojoj se ne priznaje drugo mesto. Konkurencija je neverovatna i jedan detalj, ma koliko sitan bio, može da privuče i odbije kupca. Zato ne čudi da su inženjeri mesece i mesece uložili u dobijanje punog zvuka pri zatvaranju vrata na novoj "astri". Oni objašnjavaju da je to prvi zvuk s kojim se kupci upoznaju u salonu. Vredi razmisliti?

izvor: Blic | autor: Aleksandar Pijevac

Edited by Black Wolf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra osvaja Evropu u dahu

„Opel" je i pre zvaničnog početka prodaje (6. decembar) u Evropi primio više od 45.000 porudžbina za novu „astru".

astra-v.jpg

Četvrta generacija „Opelovog" kompakta nailazi na odličan prijem kod kupaca jer je osnovna verzija snažnija, bolje opremljena i jeftinija od glavnog konkurenta „folksvagen golfa VI". Prodavci u Nemačkoj svakom potencijalnom kupcu koji se odluči za test vožnju poklanjaju jelku za Božić i Novu godinu. Početna cena nove „astre" u Srbiji je 14.955 evra za model sa 1,4-litarskim benzinskim agregatom i 87 konja. Naredne godine na tržište bi trebalo da stigne „astra sports turer" (karavan), dok je za 2011. najavljena trovratna GTC verzija, koja će se proizvoditi u fabrici u Poljskoj.

izvor: Blic

Edited by Black Wolf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zashto unistise jedan od najlepsih automobila u toj klasi......neka je laka zemlja staroj lepoj astri, jer je zamenilo ovo jaje koje podseca na mazdu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekada davno je neko veoma pametan rekao: "lepota je u oku posmatraca" ... tako je i u mom oku ovo jako lep model i nije mi zao sto su krenuli tim pravcem, pa cak i ako mozda slucajno pomalo i podseca na mazdu ...

Btw, ovako se pokazala na Euro NCAP Crash Testu ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrojena za srpske puteve

Pre manje od mesec i po imali smo priliku da u Frankfurtu testiramo novu "opel astru" koja je u ponedeljak i zvanično predstavljena na srpskom tržištu. Prvi utisci posle kraće vožnje bili su pozitivni jer četvrta generacije u svakom pogledu predstavlja veliki korak napred u odnosu na prethodni model sa oznakom H.

astra-v.jpg

"Astra" je glatko položila sve ispite na nemačkim putevima i pokazala je da unosi neophodno osveženje u kompakt klasu. Posebno je upečatljiva bila "astra" sa 1,6-litarskim turbo benzincem i 180 konja, koja možda neće biti najtraženiji izbor kupaca, ali svakako da zaslužuje našu pažnju.

Naše gorivo

Identičan model, samo sa slabijom dodatnom opremom, testirali smo u realnijim, srpskim uslovima, gde je prvo do izražaja došla razlika u prosečnoj potrošnji. "Astra 1.6 turbo" bi po fabričkim podacima trebalo da u gradu troši 8,9 litara, u Nemačkoj smo postigli 9,7, dok sa našim gorivom bord kompjuter nije pisao manje od 11,5 litara na 100 pređenih kilometara. Sigurno je da bi rezultat mogao da bude i bolji, međutim snažni motor sa 180 konja nije idealan za poštovanje novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Do stotke se stiže za obećanih 8,5 sekundi, dok maksimalnih 221 km/h u Srbiji nemate gde da proverite a da ne rizikujete gubitak dozvole.

Može i bez "fleksrajda"

Testirani model u Nemačkoj bio je opremljen sistemom "FlexRide", poznatim sa "insignije", bez kojeg smo morali da se snalazimo u Beogradu (doplata 750 evra). "Fleksrajd" amortizere u treptaju oka prilagođava brzini, stilu vožnje i uslovima puta, a vozaču se pomoću prekidača nude tri režima - standard, tour i sport. "Astra" bez modernog, ali i skupog sistema nije imala problema u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Na otvorenom putu udobnost je bila na visokom nivou, tako da se nije osetio nedostatak "tour" režima. "Opelov" kompakt se i sa osnovnom postavkom ogibljenja uspešno bori protiv rupa i neravnina na putu koje se ne osećaju u kabini. Za agilniju i dinamičniju vožnju ipak nedostaje sport mod, s kojim amortizeri postaju tvrđi, upravljanje je direktnije i ubrzava se odziv na papučicu gasa.

Porasla za 17 cm

"Astra" je takođe postala i praktičnija jer konačno nudi dovoljno prostora za odlaganje sitnica. Pregrada, otvora i držača ima po čitavoj kabini i možete da odložite sve od sitnog novca do flaše od litar i po. Materijal sedišta je lagan za održavanje i mrlje se uklanjaju jednim potezom vlažne krpe. Plastika je takođe kvalitetna i otporna je na grebanje. Nova "astra" je za 17 centimetara duža od prethodne, ali se povećanje ne oseća, pogotovo ne na zadnjoj klupi. Odrasli i starija deca mogu da pronađu položaj za kolena, ali problem nastaje kada na zadnju klupu postavite dečja sedišta. Jednostavno, ako vozač viši od 185 cm namesti svoje sedište, trogodišnje dete nema dovoljno prostora za noge. Zapremina prtljažnika (370 l) je u proseku klase, a kupci kao deo standardne opreme dobijaju trostruki prilagodljivi pod nazvan "flexfloor".

Bogata oprema

Paket opreme "cosmo" je bogat i podrazumeva ESP, dvozonski klima-uređaj, ergonomska sportska sedišta, CD/mp3 sa sedam zvučnika, alu-felne od 17 inča sa gumama 215/50, sistem "svetlo po danu", maglenke, kožni volan i još puno toga. Ipak, možda je previše tražiti da se doplati 350 evra za elektropodizače zadnjih prozora u automobilu vrednom više od 22.000 evra. Ručice za otvaranje i zatvaranje su zaostavština 20 veka i stvaraju dodatne probleme roditeljima koji ne mogu da pritiskom na dugme zaključaju sve prozore. Početna cena "astre" je 14.955 evra.

Astra i rivali u kompakt klasi

Model - astra - golf - megan - mazda 3

dužina - 4.419 - 4.199 - 4.295 - 4.460

širina - 1.819 - 1.786 - 1.808 - 1.755

visina - 1.510 - 1.479 - 1.471 - 1.470

međ. rast. - 2.685 - 2.578 - 2.640 - 2.640

prtljažnik - 370 - 350 - 405 - 340

izvor: Blic | autor: Aleksandar Pijevac | 18.12.2009.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

 meni samo nisu jasne te konjske snage ... ima  180 ks i ide 8.5 do 100 ko moja rbina 20 god stara sa 150 i manje ks

 tezine su slicne  i isto i idu  i jedan i drugi  220 ...

cemu sluze tih extra 30 ks onda ?  za ukras?

kola su pre bila daleko kvalitetnija ... sad su samo lepsha

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zbog rasta snage...

Automobili koji imaju konstantan rast snage (npr. izmedju 4000rpm i 6000rpm odrzavaju snagu od recimo oko 150ks) mogu da idu brze od nego automobili koji imaju nagli rast snage (npr. na 4000rpm izbacuju 120ks, dok na 6000rpm izbacuju 180ks).

Bolje ne znam da objasnim, ali evo grafik sa kojim ce ti biti jasnije o cemu pricam :)

sm20krive.jpg

Edited by strokan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

 kontam ja shta ti hocesh da kazesh  al ovo je grafik od istog motopra pre chipa i posle  ... treba naci grafik od oba motora pa videti shta se deshava ...   

pa nisu u opelu toliko izgoreli po glavi da prave kao sportsku mashinu sa retko smesnom raspodelom snage ... ni startan ni shtedljiv ni brz za tu "kobajagi konjazu"

oni nabijaju samo konje na papiru ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0