Find us on Google+

Jump to content

  • Log in with Facebook Log in with Twitter Log in with Windows Live Log In with Google Sign In
  • Create Account
Welcome to Tuning & Styling Forum Srbija
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

Budzenje Keca!!!!


Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!


  • Please log in to reply
164 replies to this topic

#101
Kanarinac

Kanarinac
  • Stage: Extreme
  • 1,623 posts
  • 0 thanks
  • Location:BG,Weedikovac
  • Interests:Zuti yugoslav
  • Automobil / Model Telefona:Yugo 1.5 BMW 325i 170ks kao i skuter KEEWAY focus 50!

A jel imas ti para za to planinarenje?!

Karb ce te kostati minimum 50 evra ako naletis,obrada glave traze oko 150 evra pa se sracunaj.Bez 2 glave neces proci!
  • 0

#102
Guest_mala maja_*

Guest_mala maja_*
  • Guests
  • 0 thanks
imam ja bas takav menjac i rado cu ti ga posuditi za standardni zastavin sa 5 brzina dobar je to menjac ali je meni kratak za moj motor maksimalna brzina mu je 180 km ali ide svim brzinama dobro i negubi snagu 5
  • 0

#103
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • thanks

Idi kod nekog da  ti uradi glavu, ali kazi da je za ulicu, ne za trke. Mikison npr ili neko drugi/jeftiniji.
Dugacku izduvnu granu vec imas, je l' tako? Stavi dovgrli karb, ako ga nemas. 32/32, 32/34 ili 34/34.
Od jednostavnih modifikacije, to je to. Mozda iskopas neku bolju bregastu, ali pitanje je da li ce biti bolja od tvoje. Ako je sa veceg motora ne znaci da je bolja. Izmeri podizanje pa ako nadjes neku koja ima bar 0.5mm veci lift stavi nju.
To je to, na brzinu...

<{POST_SNAPBACK}>


Sta konkretno da uradim sa glavom a da ne *ebem mnogo motor?
P.S. Dvogrli necu da stavljam jer imam ugradjen plin a onda i to moram da menjam (rasprsivac) a i posto cu da mu stavljam pecurku mislim da ce mi se gusiti sa dvogrlim...



A jel imas ti para za to planinarenje?!

Karb ce te kostati minimum 50 evra ako naletis,obrada glave traze oko 150 evra pa se sracunaj.Bez 2 glave neces proci!

<{POST_SNAPBACK}>


Karb ne uzimam... nacice se (gotovo sigurno) za izduv, filter i glavu oko 200 evrica (+20 evra) ja mislim da bi trebao da se uklopim u to... :rolleyes:
Znam da bi mi najlakse bilo da uzmem jaci motor ali cale mi ne da...



imam ja bas takav menjac i rado cu ti ga posuditi za standardni zastavin sa 5 brzina dobar je to menjac ali je meni kratak za moj motor maksimalna brzina mu je 180 km ali ide svim brzinama dobro i negubi snagu 5

<{POST_SNAPBACK}>


Na koji menjac mislis 13/53 petostepeni sa poly-ja?

Edited by Djuka, 25 August 2005 - 10:39 AM.

  • 0

#104
duda101

duda101
  • Stage: Customizer
  • 134 posts
  • 0 thanks
  • Location:Kragujevac
  • Automobil / Model Telefona:Bmw e30
Dobro da jos neko sredjuje 101 da nisam jedini mada je moj 77 god. al nema veze.
Pazi sa karburatorom dobijas mnogo,i ne menjas isparivac i Weber 32 DMTR se ne busi za plin vec postoji originalna lovato ploca za njega koja se srafi odozgo,sto je vrlo pismeno resenje,znaci to ti je najmanja zaj**ancija.e a sta dalje,evo ti moj primer:
blok je standardan 1.1 fiatove proizvodnje
Glava takodje fiatova skinuta za 0.6mm
dvogrli weber 32
iduv 4-2-1 i jedna cev do kraja 45mm sa zadnjim protocnim "ne treba ti sira cev"
usis,pecurka na masci
menjac 13/53 al sa 4 brzine sto me ubi jer nemam petu
bobina marelijeva,razvodnik i komutator isto mareli elektronski
kvalitetne NGK svecice sa NGK kablovima
i da obavezno elektricna pumpa za benzin sa Fiat Argente
to ti je sto se motora tice!!!!
sa njim mogu da sisam druga u astri 1.6 16v
e sad stayling
Spustanje sad trebam za opruge da idem
felne Abarth Comodora sa 101 Special
svi originalni zastavini hromirani delovi
skoljka ojacana koskom napred i pozadi i sankama
stakla malo zatamljena
i auto ofarban u crveno
i uz sve to fensy muzikica sa par stotina wati :rolleyes: :)
eto to ti je to poslacu ti slike i da enterijer pretezno crn original veglia km/sat sa obrtaljkom i kadice od kadeta GSI
Auto 77 god. pitaj boga kolko je ulozeno al j**iga svako je luddd pomaloo..
  • 0

#105
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Gore boldovano: ne busi za plin? Ja sam napisao "...ne gusi na plin" :)
jer mislim kada mu stavim pecurku da ce mi se gusiti kada vozim na plin.
Nesto slicno sam i ja mislio da uradim... sad mi je trenutno bitno sta sa glavom a da ne ne skratim (mnogo) vek motoru tj. treba mi auto za ulicu ne (bas) za trku :unsure: ?
Sorry za 2 puta isto postavljanje zeznula me konekcija (a kablovski internet :angry: ...) nadam se da ce mod.. da se pobrin
e za ovaj drugi post da ne pravi guzvu.

Edited by luka.l, 26 August 2005 - 12:27 AM.

  • 0

#106
duda101

duda101
  • Stage: Customizer
  • 134 posts
  • 0 thanks
  • Location:Kragujevac
  • Automobil / Model Telefona:Bmw e30
ok nisam lepo video,ali opet mislim da ti plin i pecurka ne idu zajedno.Ti ces ubaciti mnogo vise vazduha i koliko god odvnuo plin opet ce ti biti sve siromasnija smesa kako ides sve brze i kako se povecava protok vazduha.Znam ljude koji su cak zatvarali onu cev za dovod vazduha da bi im auto isao na plin normalno,a da jos nesto sta ti mislis zimi da radis????I sto mislis da ti nece stucati na jednogrlom a da hoce na dvogrlom "zalepi drugo grlo izolirkom" :unsure:
  • 0

#107
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Pa upravo zbog toga da ne bih lepio drugo grlo... meni se cini da je Kanarinac to radio na svom jugu kada je imao dvogrli... (nisam siguran). Pa Vule je na svom kecu koji ide na plin stavio pecurku i radi mu normalno.. em sto je dobio na zvuku kaze da mu i bolje prima gas.. Zavrnucu mu malo na rasprsivacu dotok za vazduh a odvrnuti na plin i pojacati mu ler gas na oko 900 o/min da ne bi stucao kada naglo padnu brojevi obrtaja i mislim da nece biti problema.. ja bi sa njom najvise da dobijem na zvuku koji je extra, a samim tim ce se izgubiti (mnogo manje cuti) zveketanje motora koje je karakteristicno za zastave. Inace cu probati da pecurku nabavim za neke manje pare (15+ evrica) pa ako ne ide prodacu je ili ne znam vec...
Zimi ga ionako palim na benzin dok ne dostigne (skoro) radnu temperaturu a kada je dostigne onda je ne bitno da li je napolju - ili + :unsure:
  • 0

#108
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Pod obavezno stavi dvogrli karburator jer ces u suprotnom izgubiti snagu ili na nizim ili na visim obrtajima (zavisi od karburatora). Mikser za dvogrli nije toliko skupa investicija, a sve ce to lepo da radi.
Pecurka na plin... Srecno. Moze da radi ali i ne mora. U svakom slucaju filter zatvori i dovedi mu hladan vazduh, ako ga menjas. Ali ja ne bih. Ionako vecina nama dostupnih pecurki ima losu do prosecne filtracije (k&n spada u prosecne, verujem da je yed los, ali nisam nasao test za njega). Znam da izgleda lepo i cuje se lepo, ali motoru se nece svideti. Kupi kvalitetan papirni filter i dovedi hladan vazduh do kucista, ali ne tako da cev bude okrenuta u smeru voznje. Okreni je na dole. U suprotnom mozes imati problema sa plinom.

Obrada glave. Ne znam kod koga, ja nemam vremena do proleca. OMP je pricao da on ili neko njegov radi i to jako povoljno. Isto tako i Mikison u Beogradu. Cene ne znam. Ja ti mogu reci na koliko da busis za grad i kako da radis, ali taj kod koga odes da ti radi glavu sigurno nece poslusati mene nego ce raditi po svom.
Svejedno, za gradsku voznju bih pokusao da zadrzim moment na nizim obrtajima, a to znaci ne mnogo veliki kanali da bi se odrzala dovoljna brzina strujanja smese na tim niskim obrtajima. Znaci ne bih isao preko 27mm za usisne kanale za 1.1 motor. Izduvne mozes i do 29, ali ako ne prosirujes izduvnu granu nema neke svrhe. Nema poliranja usisa! Zavrsna obrada treba da bude smirglom 80, moze cak i 60.
Sto se brijanja glave tice, ne mogu nista da ti kazem napamet. Ja uvek merim zapreminu kompresione komore, pa racunam, jer joj uvek i menjam oblik (i) ugradjujem vece ventile, tako da ne znam napamet koji kompresioni odnos mozes dobiti skidanjem odredjene debljine sa standardne glave.

Znas sta bih ti ja savetovao. Za pocetak stavi samo dvogrli karb i lambda kontrolu za plin. Time ces dobiti idealnu smesu koja se inace retko postize na benzin kada je karburator u pitanju, a posebno budzenje u kucnoj radinosti. Vozaj se malo tako, osetices razliku. Posle se baci na obradu glave, a za to vreme pokusaj da nadjes i drugu bregastu.

Vek motora ovim modifikacijama neces skratiti (mozes ga produziti lambda kontrolom smese), ali nacinom voznje itekako mozes :angry:

Inace mogao bi malo da zavrtis taj jadan motor, on to voli :( . Kako vidim tvoj deda ga nije vozio preko 3000/min, a Italijani vole da se vrte. Zar nisi cuo za Italian tune-up? Sa dvogrlim karbom slobodno idi preko 7000/min, ali samo na kratko, nikako ga nemoj zadrzavati na visokim obrtajima.

Sto se karburatora tice, vecu snagu ces dobiti vecim karbom. Ali zbog ekonomije i snage na nizim obrtajima (sto voznju cini laksom i tecnom) pokusaj na nadjes karb sa manjim prvom grlom. Preporuka je 32/36 ali on se tesko nalazi. Cak i ako su grla ista, obicno je difuzor na prvom manji. Opet gledaj da bude sto manji, a na drugom trazis sto veci ili razbusis postojeci.

Znaci, ako se ja pitam radio bih ovim redosledom:
1. Lambda kontrola 100-120e + lambda sonda 20e + ugradnja sonde 5-10e). Osim srecnijeg motora dobices smanjenje potrosnje i do par litara i bolje performanse. Sve to zbog smese koja je blizu idealne. Preporucujem ti ugradnju u Auto centru Rasic jer podesavanje LovEca rade analizirajuci izduvne gasove, a ne na uvce :)
2. Dvogrli karburator (40-60e, ako ne dobijes usisnu i kuciste filtera uz njega, to je dodatni trosak od 10ak e)
3. Obrada glave (kanali i kompresija, a ako uradis prvo 1. i 2. onda mozes malo da sacekas dok skupis pare, pa da glavu odradis kako treba, sa malo vecim ventilima). Cenu ne znam da ti kazem. Kod OMP-a je smesno jeftino, ali ne znam kako rade. Ja takvu glavu ne bih radio za manje od 200-250e.
Na sve ovo dodaj ugradnju glave i karburatora ako ne radis sam.

Hajde sad priznajte, koliko vas je imalo zivaca da procita ovo do kraja? :( :unsure:
  • 0

#109
Kanarinac

Kanarinac
  • Stage: Extreme
  • 1,623 posts
  • 0 thanks
  • Location:BG,Weedikovac
  • Interests:Zuti yugoslav
  • Automobil / Model Telefona:Yugo 1.5 BMW 325i 170ks kao i skuter KEEWAY focus 50!
Od pocetka do kraja!

Uzmi lepo dvogrli ako trebalo zalepi to nesrecno grlo i vozi se ici mozda malo bolje a kad bi da ga stisnes na benzin i cepaj!

Mada kolko sam skapirao kad bi stavio kuciste i filter obican morao bi valjda plin da dovedes sa kucista filtera onda bi radio normalno na oba grla.

A za glavu kao sto piperski rece kontaktiraj OMP-a povoljnije neces naci!


poz
  • 0

#110
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Znaci prvo dvogrli karb (mehanicki kod koga se ona drugo grlo otvara valjda tek na preko 4000 o/min ako sam dobro ukapirao), a uz to novi rasprsivac za plin, nova usisna i novo kuciste filtera.. koliko bi me sve ovo kostalo i gde da kupim to novo (moze i polovno da je u dobrom stanju)?

Ako ne menjam filter i ostavim kako jeste sa dvogrlim karbom i novim rasprsivacem mi se nece gusiti na plin?

Glavu brijem za recimo 0.6mm (mislim da je dovoljno da ostane za jos par minimalnih brijanaja), usisne kanale busim na 27mm, izduvne na 29mm, ventili od floride 1.4 i to je to? Treba jos nesto?

Jer potrebno menjanje ventila posto su novi tj. jer se sa ovim floridinim bitno povecavaju performanse pa i to treba da se odradi?

Zahvaljujem se Urosu na iscrpnim odgovrima i izvinjavam se jos jednom ako (sto) sam ga smorio sa brdo pitanja :) !
  • 0

#111
luka.l

luka.l
  • Stage: Extreme
  • 1,942 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd put
  • Interests:Friziranje motora, Elektrotehnika, ronjenje...
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 750LE, Opel Zafira 2.0Di, Opel Calibra 2.0i 16v.

Znaci prvo dvogrli karb (mehanicki kod koga se ona drugo grlo otvara valjda tek na preko 4000 o/min ako sam dobro ukapirao),


Glavu brijem za recimo 0.6mm


Zahvaljujem se Urosu na iscrpnim odgovrima i izvinjavam se jos jednom ako (sto) sam ga smorio sa brdo pitanja  :) !

<{POST_SNAPBACK}>


Sto se karburatora tice, ne otvara se 2. grlo na 4000 vec prosto pocinje da se otvara na oko 2/3 otvorenosti prvog leptira i drugo grlo se do kraja otvori za tu jos 1/3. Znaci samo gledaj da je mehanicki.

Glavu nemoj da brijes odokativno vec juri odredjenu kompresiju. Mi recimo jurimo 10:1 na ovoj glavi od fiata. Prosto, gorivo ne dozvoljava vise. Trebalo bi izmeriti kompresiju i po tome racunati za koliko treba da se spusti glava.

Nisi prvi koji ga je udavio gomilom pitanja... :lol: :lol:
  • 0

#112
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Nema na cemu :)

Ako ugradjujes ventile vece od originalnih, moras da menjas i sedista ventila. Vec sam ti rekao da je to dosta skupo, a ti motori ionako dobro reaguju na obradu glave uz zadrzavanje std ventila. Ti odluci...
Neces imati nikakavih problema za plin, to sto ces da stavis vec postoji standardno u nekim modelima Zastave (jugo 60 npr.). Ali filter ces kupiti nov, onaj koji moze da se stavi u novo kuciste.

Edited by Uros Piperski, 25 August 2005 - 08:22 PM.

  • 0

#113
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks

Mena na cemu :lol:

Ako ugradjujes ventile vece od originalnih, moras da menjas i sedista ventila. Vec sam ti rekao da je to dosta skupo, a ti motori ionako dobro reaguju na obradu glave uz zadrzavanje std ventila. Ti odluci...
Neces imati nikakavih problema za plin, to sto ces da stavis vec postoji standardno u nekim modelima Zastave (jugo 60 npr.). Ali filter ces kupiti nov, onaj koji moze da se stavi u novo kuciste.

<{POST_SNAPBACK}>


Onda ostavljam standardne ventile ionako su novi...
ali cisto informativno koliko je otprilike to dosta skupo... okvirna cena znaci sve zajedno sa rukama, sedistima ventila i ventilima od floride 1.4? Koliko ja znam sami ventili nisu mnogo skupi :) .
Sta uopste treba da poliram a sta ne... (usisne si mi rekao da ne)?
Filter uzimam obican?
Gde da nadjem sve to sto mi treba dvogrli karb 32/34 usinu za njega i kuciste ventila i koliko bi me to sve zajedno kostalo?

Sto se karburatora tice, ne otvara se 2. grlo na 4000 vec prosto pocinje da se otvara na oko 2/3 otvorenosti prvog leptira i drugo grlo se do kraja otvori za tu jos 1/3. Znaci samo gledaj da je mehanicki.

Glavu nemoj da brijes odokativno vec juri odredjenu kompresiju. Mi recimo jurimo 10:1 na ovoj glavi od fiata. Prosto, gorivo ne dozvoljava vise. Trebalo bi izmeriti kompresiju i po tome racunati za koliko treba da se spusti glava.

Nisi prvi koji ga je udavio gomilom pitanja... :lol: :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Hm, pa jer moguce nekako sa tim mehanickim dvogrlim odrzati istu potrosnju kao sa jednogrlim pri normalnoj voznji? Ako da kako?
Tj. da preformulisem koliko stisnuti gas (da se tako izrazim) ili na koliko obrtaja da ga saltujem da se ne otvori drugo grlo?
Kog je promera grlo na jednogrlom karburatoru?

Kako da izracunam to koliko da je obrijem... imam onaj kao neki mali aparat sa kojim se meri kompresija.. i on mi recimo lupam pokaze 9, nesto i kako ja po tome da je brijem meni je bitno samo da mi ostane jos za barem 3 standardna brijanja kad budem radio generalnu i za jos par vanrednih situacija ako ih bude bilo..?
  • 0

#114
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Kod Stanka Misica u radionici zamena siceva je 5e po sicu, ako se dobro secam. Ne bi me cudilo da je sada vise. Floridini ventili nisu skupi.
Mozes da poliras izduvne kanale, ali ces brzo odustati :lol: .
Obican filter.
Svaki karb koji nije 32/32 ces jako tesko naci. Listaj oglase i pogledaj na Bubnju. Isto tako neces moci da biras ni difuzore... Sta da se radi. Ako naletis na neki Solex karb koji ima difuzore koji se vade, na konju si. Onda mozes da napravis difuzor kog hoces precnika.

Potrosnju ces drzati u granicama normale tako sto neces pritiskati gas do poda. Isto kao i na obicnom karbu. Osetices veci otpor na pedali gasa kada pocne da se otvara drugo grlo. Ako je pritisnes naglo, drugo grlo ce se otvoriti na 1000 obrtaja. Ako vozis polako i bez opterecenja, mozes i preko 4000 sa prvom grlom. Na karubratoru koji imas grlo je 32mm a difuzor 21 ili 24, nisam siguran.
Ravnanje glave ostavi za kraj. Kada sve zavrsis, uzmi jednu staklenu plocicu i izbusi dve-tri rupe na njoj. Oko kompresione komore namazi mas i stavi plocicu preko tako da je zatvara. U glavi su ventili i svecica. Onda biretom napuni komoru vodom i tako ces dobiti zapreminu komore. Na to treba da dodas zapreminu koja odlazi na dihtung, i zapreminu koju odnosi udubljenej na klipu i upustanje klipa u blok. Sve to zajedno ti je zapremina kompresione komore. Kompresioni odnos je odnos zapremina cilindra i komore i cilindra [(Vc+Vk)/Vk]. Sad ti racunaj :)
Ili ostavi odredjivanje kompresionog odnosa onome ko ti bude radio glavu :lol:

Edited by Uros Piperski, 25 August 2005 - 08:36 PM.

  • 0

#115
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Koliko siceva ima na 1.1 motoru?
Sto cu odustati kad poliram izduvne kanale... sto jer to povecava cenu radjenja glave ili...?
Zar difuzori ne idu uz karb... koliki mi trebaju za dvogrli?
Kako da razlikujem obican od mehanickog dvogrlog karburatora?
Jer moze glava da se odradi za jedan dan?

Edit: izbrisan nepotreban citat.

Edited by luka.l, 26 August 2005 - 12:08 AM.

  • 0

#116
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Ima 8 siceva, od toga cetiri usisna i to je ono sto te zanima. Poliranje je jako dugotrajan u mucan proces :) . Difuzori idu uz karb, na vecini su izlivine sajedno sa telom karba. Ali neki imaju difuzore koji mogu da se vade i onda izvadis stari i napravis novi koji ti treba.
Obican mehanicki otvara oba grla kada okrenes polugu, a pneumatski drugo grlo otvara sam i zavisnosti od pritiska u usisnoj grani i difuzoru.
Ne znam da li mzoe za jedan dan. Ja ne mogu.
  • 0

#117
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Sad mi nista nije jasno.
Koliko sam listao ovde po forumu svi pominju dve vrste dvogrlih. Jedan kod kojih je drugo grlo gotovo stalno otvoreno nazovi ih obicni i takozvani mehanicki kod kojih se drugo grlo otvara u zavisnosti od jacine gasa...

Sad kakav je to mehanicki sto si mi ti rekao koji otvara drugo grlo kada okrenes polugu..?
Gde je ta poluga, znaci mogu da biram da li cu voziti na jedno ili na dva grla :) ?

Pa koji je bolji taj pneumatski ili mehanicki? Kako da ih razlikujem?
Ako difuzori mogu da se vade kako da znam koji mi treba tj. koliki da napravim umesto tih standardnih?

Jos nesto kada budem radio glavu ako ne budem menjao ventile jer treba jos nesto da radim sa ovim postojecim?

Sa svime ovime (obrada glave kako si mi rekao, dvogrli karbi, i izduv) koliko bi mi KS doneli odprilike?

P.S. Da li je moguce naci EFI ubrizgavanje sa neke floride (1.3 EFI) ili Yuga 1.1 (EFI) i da li to moze da se nabudzi na ovaj motor i da li bi mozda vise dobio sa tim nego sa dvogrlim?

Edit: izbrisan nepotreban citat.

Edited by luka.l, 26 August 2005 - 12:09 AM.

  • 0

#118
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Nema biranja da li ces sa jednim ili dva.
Mehanicki dvogrli - prvo grlo se otvara pritiskom na gas. Na 2/3 hoda pedale gasa ili komandne poluge karburatoa ili prvog leptira, sistemom poluga pocinje da se otvara drugo grlo i u sledecoj 1/3 hoda pedale, oba grla se otvore do kraja.
Pneumatski dvogrli - Kada brzina strujanja kroz prvo grlo postane dovoljno velika pneumatska membrana otvara drugo grlo.
Mehanicki mozes da kontrolises i da ga otvaras kad hoces. Zato ja preferiram njega i preporucujem ga za sportske motore.

Difuzori. Nadji ti prvo karb, lako ces ih praviti.

Ventile bi trebaoda ti obradi covek koji ce ti raditi glavu.

Ne znam za snagu, mrzi me da trazim ;)

Previse je komplikovano da koristis ubrizgavanje, ali moze. Treba premapirati sistem, ubaciti elektricnu pumpu za gorivo. Mapiranje je glavni problem. Inace je bolje od dvogrlog.
  • 0

#119
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Kako da prepoznam mehanicki tj. da ga razlikujem od ovog drugog?
Sta da uradim sa ventilima?
Mozda je glupo pitanje ali sta znaci "premapirati" sistem?
Znam da bi morao da menjam i rasprsivace za plin (to i nije neki probem), koliko ja znam prodavao se yugo 1.1 sa direktnim ubrizgavanjem tako da znaci da moze da se namesti.

P.S. Ovo sve sto radim radim od dela para koje sam dobio za 18-ti. Sad cale je protiv bilo kakvog tuninga jer se covek uopste ne razume u to niti ga to zanima. On je najvise protiv dvogrlog karburatora jer misli da ce se potrosnja drasticno povecati i ne mogu nikako da ga ubedim da kod mehanickog dvogrlog to zavisi od voznje...
Zato se raspitujem za EFI (i za sve sto ide uz to) jer bi mi za sve to (uz malo ubedjivanja) on dao pare, jer za to zna da smanjuje potrosnju, a i laksi je prelazak sa benzina na plin (moze u svakom trenutku)!

Koliko bi me kostao otprilike EFI sistem sa ugradnjom i sa svime tim sto ide uz to?
Gde bi mogao da potrazim takav sistem i jer morao original sa zastave (floride, yuga...) ili moze i sa nekog drugog automobila (fiat punto npr.)?

Gde da nadjem elektricnu pumpu za gorivo?
Kolika joj je okvirna cena?
Nju nameravam svakako da uzmem (bilo da stavljam dvogrli, bilo ostavim ovaj,bilo EFI..) najvise zbog plina jer ova mehanicka kada se vozi na plin radi bez prestanka na prazno i s*ebava se...
Pitanje za sve... da ne smaram vise Urosa :huh:
ali *ebiga izgleda da jedini on odgovara ;) .
P.S.2. Hvala jos jednom na odgovorima!

Edited by Djuka, 26 August 2005 - 12:17 AM.

  • 0

#120
luka.l

luka.l
  • Stage: Extreme
  • 1,942 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd put
  • Interests:Friziranje motora, Elektrotehnika, ronjenje...
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 750LE, Opel Zafira 2.0Di, Opel Calibra 2.0i 16v.
Pazi, malo je degutantno pricati o povecanju potrosnje kao negativnoj posledici pri tuniranju motora sa ciljem da bolje ide. Potrosnja ce ti neminovno porasti jer ti sigurno neces sve vreme da razmisljas o uglovnom polozaju leptira gasa i doziranju. Dakle auto ce ti bolje ici ali za ono koliko bolje ide, trosice vise...zakon o odrzanju energije. Tu bi najekonomicnije resenje bilo ubacivanje nekog 1.6 motora. Prvo, motor bi bio manje opterecen, drugo, samim tim bi se lakse nosio sa ovim autom i manje i trosio nego sto je trosio u maticnom autu.

Vidi, objasnio ti je Uros razliku kod karburatora i otvaranja grla vec.

Premapirati sistem znaci u ECU-u podesiti sve "vrednosti" za dati sistem. Sto se benzinske pumpe tice, ukoliko prebacujes na EFI ona je najmanja stvar koju ces morati da menjas i razlikuje se od ove koja snabdeva karburator po pritisku goriva koje isporucuje. Ova obicna je daje nesto tipa 0.18, 0,25 bari "overload-a" dok ova isporucuje znatno vise zbog brizgaljki. Kod karburatora strujanje vazduha i difuzor koji smanjuje precnik grla (to mu je uloga...prosto, stoji u grlu i smanjuje mu precnik ;) ) stvaraju negativan pritisak koji "vuce" gorivo sa sobom i u tom strujanju gorivo koliko toliko isparava i homogenizuje se smesa koja usled vakuuma (koji i pravi to strujanje) ulece u cilindre i tamo se sa njom odvija sta se vec odvija.

Prebaciti motor na efi nije ni malo jeftino!!!
  • 0

#121
Uros Piperski

Uros Piperski
  • Stage: Customizer
  • 465 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd
  • Interests:Trkacki motori sus
  • Automobil / Model Telefona:Dedra 1.8 karavan
    NSU
Ni jeftino ni jednostavno, a koliko vidim ti to ne bi umeo sam da uradis i sumnjam da ces lako naci nekog majstora koji to ume. Da vidimo da li ce se javiti neko sa foruma. Ako postoji za 1.1 motor onda je mnogo jednostavnije.

Ako auto sa dvogrlim vozis isto kao i sa obicnim, potrosnja nece porasti.

Elektricna pumpa za karburator i EFI se bitno razlikuju.
Ako je plin pravilno ugradjen neces imati problema sa mehanickom pumpom. Ventil za prekid goriva treba da stoji izmedju karburatora i pumpe, a ne pre pumpe kako 'majstori' imaju obicaj da ugrade.
  • 0

#122
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
Meni se cini da neko sa foruma ima Yuga 1.1 EFI, a i na zastavinom sajtu ZPK pise da ima yugo koral (obican yugo) 1.1i sa 62KS pri 5600 o/min, kao i isti takav koral In (onaj sa spojlerima) sa istim motorom i istom snagom, zatim Koral IN 1.1i sa peeugeot-ovim motorom koji ima 60KS pri 5500 o/min i Koral IN 1.3i koji ima 67KS pri 5500.
To su svi yugici koji imaju EFI. Sto znaci da samo sa EFI-jem dobijem 7KS i to da mi se motor vrti na samo 5600 o/min ( 1.1 motor sa jednogrlim karburatorom koliko ja znam se vrti na 6000 o/min a ima samo 55KS)?!

To mi je malo ne logicno ali extra ako je tako...

Inace postoji i model Koral IN 1.1 sa dvoglim karburatorom WEBER 7Y 2M-RA koji ima 61KS ali pri cak 6400 o/min. Zar je EFI toliko bolji?

Onda mi preostaje da se bacim na trazenje EFI-ja i (ili ako ne nadjem) mehanickog dvogrlog karba... uh kad bi znao gde to traziti.. bilo bi lepo ;)
  • 0

#123
luka.l

luka.l
  • Stage: Extreme
  • 1,942 posts
  • 0 thanks
  • Location:Beograd put
  • Interests:Friziranje motora, Elektrotehnika, ronjenje...
  • Automobil / Model Telefona:Zastava 750LE, Opel Zafira 2.0Di, Opel Calibra 2.0i 16v.

Onda mi preostaje da se bacim na trazenje EFI-ja i (ili ako ne nadjem) mehanickog dvogrlog karba... uh kad bi znao gde to traziti.. bilo bi lepo  ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Nemoj da trazis "mehanicki" karburator vec prosto trazi dvogli....ako se ispostavi da nije mehanicki, trazi dalje...nema potrebe da toliko eksplicitno naglasavas to "mehanicki". :huh:

Elem...jesi li cuo za Bubanj potok? Otpadi...zastavine radnje itd. Uzivaj. B)
  • 0

#124
Djuka

Djuka
  • Stage: Extreme
  • 737 posts
  • 0 thanks
O.K
Idem sutra do bubnja pa cu da vidim sta ima...nego kako da razlikujem ova dva dvogrla?
Jer zna neko oznaku tih Webera? Na Zastavinom sajtu pise da Koral IN 1.1 ima dvogrli karburator WEBER 7Y 2M-RA dok je kod floride 1.4 dvogrli karburator WEBER 32/34 TLDE 4 sad ne znam koji meni treba?

EFI mi jedino preostaje da trazim po otpadima pa ako naletim :lol:
Cale je ranije u firmi imao floridu 1.3EFI i da sam tada znao lagano sam mogao da joj skinem (tj. odvedem kod nekog da mi prepakuje) jer su sa te floride inace bili poskidali sve i svasta...
  • 0

#125
nisevic

nisevic

    Brateeee..ILEGALA, moras da dodjes ovde njih pola nema tabliceee

  • Stage: Extreme
  • 771 posts
  • 0 thanks
  • Location:Batajnica
  • Interests:Tuning &amp; Styling
  • Automobil / Model Telefona:Zastava Yugo 1301ccm Turbo I.E.
Kako bre Florida 1.3EFI!? :lol:

Koliko ja znam ima samo 1.4EFI a 1.3 je karburatorska verzija!
  • 0
Posted Image
BOOSTED OR BLOWN?



Old topic!
Guest, the last post of this topic is over 360 days and a new post will now be considered as flood!



0 user(s) are browsing this forum

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

ExactSeek: Relevant Web Search