• Announcements

    • TuningStyling

      Osnovna Pravila Foruma

      OSNOVNA PRAVILA FORUMA: Niko ne voli pravila i mi ne volimo da članove primoravamo na njih, ali da bi bili sigurni da će ovaj forum biti i ostati zanimljiv pročitajte nekoliko jednostavnih pravila koja očekujemo da poštujete! OBAVEŠTENJE ČLANOVIMA: Administratori i Moderatori kontrloišu sobe onako kako ih vidite i njihove odluke su konačne i neopozive. Oni će editovati i/ili izbrisati postove i/ili njihove delove da bi bili u skladu sa pravilima foruma. Kako Moderatori razumeju pravila foruma je samo na njima i sve zavisi od slučaja do slučaja. Njihova odluka je konačna. Ako mislite da je njihova odluka pogrešna, stavite sebi do znanja da oni ovo posmatraju kao treća strana i da svoje odluke sprovode na činjenicama, a ne emocijama. Protestvovanje protiv tih odluka neće doneti promenu. To vam može samo "doneti" upozorenje (warn). Spamovanje Administratora i Moderatora sa protestvovanjem u vezi postova koji edituju/pomeraju/brišu i zaključavaju može samo rezultirati upozorenjem (warnom). Novi članovi su dužni da se predstave u sobi "Novi članovi" najkasnije u roku od 7 dana od njihovog prvog prijavljivanja na Forum, ili će biti obrisani sa spiska članova bez prethodnog upozorenja. Savetujemo novim članovima da pre nego što počnu da šalju postove pretraže Forum samo zato što je neko već možda ranije odgovorio na ono što oni žele da pitaju. Time izbegavamo "dupliranje" tema i zaključavanje/brisanje ponovljenih. Da bi ste se registrovali na Forum, potrebno je da imate e-mail adresu kod nekog provajdera zato sto besplatne e-mail adrese (Hotmail/MSN, Yahoo, Gmail i slicni) ne mogu biti autorizovane! KAKO IZBEĆI UPOZORENJA (WARNove): Jednostavno! Vodite računa o sebi samima. Ako ste upozoreni jednom za povredu pravila, naučite nešto. Ako opet povredite pravila bićete još jednom upozoreni. Ako i dalje nastavite sa istim ponašanjem, to će dovesti do privremenog "udaljavanja" člana koji krši pravila (bann). Dok poštujete pravila biće sve u redu. NEMOJTE: - da se svađate i prepirete sa Moderatorima/Administratorima, - spamovati (slati vecu količinu beskorisnih postova) forum, - da se svađate sa ostalim članovima foruma, - "pljuvati" po članovima foruma i njihovim postovima, - koristiti pogrdne, proste i one reči koje bi mogle nekog da uvrede. - reklamirati druge sajtove konstantno i - razgovarati o politici, veri, rasizmu i ostalim stvarima koje bi mogle izazvati svakakve rasprave. Ovo je forum o tuningu... Administratori zadržavaju pravo da vas momentalno bannuju ukoliko teže prekršite pravila! AVATARI I POTPISI: Avatari: Pozeljno/preporuceno bi bilo da Vam avatar bude vezan za Vas auto ili slicno, ali u krajnjem slucaju ako nemate svoj auto, radite sa njima sve sto zelite, samo ne postavljajte slike koje su XXX sadrzaja/prirode ili asociraju na upotrebu ilegalnih supstanci... Potpis: Kako je ovo forum koji je posvecen automobilima i njihovom tuningu i stylingu, kao vaš potpis dozvoljeno je postaviti isključivo sliku vašeg (ličnog ili porodičnog) limenog ljubimca (dimenzija 300x150 piksela hostovanu na nekom od free servera), a ne nekakvog automobila koji bi svako na ovoj planeti rado posedovao ili bilo kakve sličice. Ne treba se stideti ukoliko smatrate da vozite auto koji ne zaslužuje da bude "okačen" kao potpis ili ukoliko uopšte nemate auto. U potpis nije dozvoljeno ubacivati reči i/ili slike u kojima ima pornografije, asocijacija na drogu i druge nelegalne supstance. Psovanje i sve što se može nazvati "lošim" rečima takode nije dozvoljeno. Ukoliko imate bilo kakvih nejasnoća u vezi postavljanja vašeg avatara/potpisa, pošaljite privatnu poruku Administratorima/Moderatorima i oni će vam odgovoriti i pomoći u odluci. Uputstvo za slike u potpisu: Ako želite da postavite nekakvu sliku (bolje receno sličicu) u vaš potpis, pronadite sajt koji ce vam je hostovati (www.imageshack.us ili www.photobucket.com) ili je postavite na svoj web-prostor. Slike dimenzija većih od 300x150 piksela nisu dozvoljene. Maksimalna veličina slike je 20kB. Nekoliko linija teksta u potpisu je dozvoljeno, ali nemojte preterivati (Moderatori zadržavaju pravo da procene količinu teksta i upozore vas da ga smanjite ako preterate). Vodite računa o ovome zato što većina članova foruma pristupa preko Dial-Up linija. BROJ VAŠIH POSTOVA: Broj postova nekog člana NE ZNAČI NIŠTA! Ako imate 10 ili 10000 postova nema nikakve veze - vaš status na ovom Forumu nema nikakve veze sa brojem postova! To naravno ne znači da možete da spamujete sobe (rooms) da bi dostigli određeni broj, a ako neko od članova krene tim putem Administratori/Moderatori će se pobrinuti. Učestvujte u punom smislu ali tako da ne morate da odgovorite baš na svaki post. Postove šaljite u za to određene tematske sobe, ili ce Administratori/Moderatori biti prisiljeni da ih pomeraju i/ili brišu "ručno" i na silu. Ako imate nekome nešto lično da kažete - koristite U2U poruke (PM/PP, ICQ, YM, MSNM, bilo šta) ili e-mail poruke. JEZIK: Zvanični jezik ovog Foruma je Srpski, ali naravno da možete koristiti i ostale jezike koji su slični (Hrvatski, BHS, Makednosnki),a pismo latinica. Ovo ne važi za sobu "Foreign Office" u kojoj je jedini jezik koji se može i sme koristiti Engleski. VAŠ MAILBOX ZA PRIVATNE PORUKE: Molimo da održavate vaš mailbox, što bi (otprilike) značilo da pročitane "nevažne" poruke obrišete opcijom "obriši poruku", kako ne bi zauzimale dragoceni prostor i gušile server provajdera. Hvala i uživajte! Admin/Mod Team
    • TuningStyling

      Opsta pravila svake sobe!

      Opsta pravila za sobe: Pravilo 1 Pre nego sto otvorite novu temu, procitajte teme sa istom tematikom da vasa tema ne bi dobila lock ako se nesto ponavlja. Takodje ukoliko vas nesto zanima, koristite "Search" opciju foruma da proverite da li je vec bilo reci o tome. Pravilo 2 Pri smisljanju naslova teme imajte u vidu da je to neki naziv koji je poznat svima tj sam izraz i isto tako da jasno i glasno pretstavlja sustinu vase teme da kad neko bude koristio opciju "Search" imajuci zelju da pronadje nesto na tu temu da i vasa tema bude ukljucena. Pravilo 3 Suzdrzite se off topicharenja i pokretanja pod-teme u okviru teme.Zato postoji "Post new topic" Pravilo 4 Svaka rasprava sa moderatorom/administratorom oko pravila u okviru ovog foruma nema smisla i povlaci posledice
Sign in to follow this  
Followers 0
Monte

Golf 3 Problem Sa Automatskim Sauhom

18 posts in this topic

Imam Golf 3 1600 (75KS) benzinac,multipoint 96.godiste.

Software ugradjen u njegov komp.je Magneti Marelli 1AV

Prije neki dan pojavio se problem paljenja,tj ne radi hladan start motora,ili prosto receno ne mogu da upalim motor bez gasa, i nakon toga motor se isti cas ugasi.Tek nakon 10/15 min voznje,prestane da se gasi u leru,tj kad je dovoljno zagrijan,mada u leru radi nestabilno,trza itd.

Posto sam vec imao slicne probleme,poceo sam da sumnjam na elektronski sklop na difuzoru gdje mu se nalazi elektronika paljenja.

Odveo sam kod najboljeg majstora u nasem kraju i on je konstatovao da mu se pokvario step motor ler gasa, i da je jedino rijesenje njegova zamjena,a ja sam vec znao da je taj motoric ler gasa(Difuzor) jako skup ,evo i danas su mi potvrdili 300e u ROKSPEDU,Podgorica.

Razmisljam o kupovini istog,medjutim prije nego sto to ucinim volio bi cuti i Vase cijenjeno misljenje.

Prilikom komp.dijagnostike majstor je konstatova u sto sam se i sam uvjerio slijedece.

Nije se mogao odraditi Basic Settings ,a razlog je taj sto step motor uopste ne pomjera klapnu ,tj klapna uopste ne reaguje,tako da nije moguce uopste sprovesti proceduru Osnovnog podesavanja,jer je motor koji je pokrece neispravan.

Predhodan problem o kojem sam pisao(gasenje u leru) mi je resio jedan majstor,tako sto je odradio nesto na elektronici step motora,zaboravio sam sto je tacno odradio ,da li je bio u pitanju potenciometar ili sto ne znam,? mada sam sada skeptik jer je motor bio u funkciji,a sada ga nesto koci.

Ima li ikakvo rijesenje za ovaj problem ili se moram pomoriti sa sudbinom i potrositi cijelu zimnicu na ovo.

HVALA!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi, ako je step motor fizicki pokvaren, znaci ili je navoj zeznut ili sam motoric ne radi, nemas puno izbora. Mozes da kupis nov ili jos bolje idi na otpad po polovan. Druga varijanta je da vozis bez step motora ili sa istim parcijalno otvorenim. Tada ne bi trebao da se gasi na leru, ali ces imati pojacan ler gas, sto moze da bude samo prelazno resenje. Nema tu preteranog stelovanja step-a, jedino MOZDA da pokusas da ga odneses kod nekog preciznog mehanicara da ga malo pogleda i proba vratiti u zivot, ali i ovo tesko, jer se step u principu ne servisira.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam na Polo 1.4 16V 100KS, isti problem. Komp je isti kao kod tebe Marelli 1AV. Mene je zezao TPS i kosta 300EUR u Autokomercu u BG... Javljao mi je svaki peti put gresku za njega... Nekoliko likova je probalo da ga popravi, ali nisu uspeli...

Edited by yoopie
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto se TPS ko i vecina senzora, ne popravlja vec menja.

Cekaj, ti rece da ti je crkao step motor, ili motor koji pokrece klapnu gasa? Ne znam da li taj motor ima elektricni motor koji pomera klapnu gasa ili klasicnu sajlu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imao sam na Polo 1.4 16V 100KS, isti problem. Komp je isti kao kod tebe Marelli 1AV. Mene je zezao TPS i kosta 300EUR u Autokomercu u BG... Javljao mi je svaki peti put gresku za njega... Nekoliko likova je probalo da ga popravi, ali nisu uspeli...

Posto se razumijes u ove stvari bolje od mene 100 puta ,sad si me zbunio.

Nema nikakve sajle.Zar taj motoric koji pokrece klapnu nije step motor,

Ja sam procitao sledece

".............Step motor ler gasa je aktuator zadužen za regulaciju broja obrtaja motora. Njegovim radom upravlja kompjuter. Kada je motor nedovoljno zagrejan, broj obrtaja praznog hoda je povišen usled rada ovog elementa. Prilikom startovanja motora za radni ciklus starta zadužen je isti aktuator................."

Prije ce biti da je u pitanju el.motor koji pomjera klapnu gasa.

evo ima katal.broj, i naziv pa ce sigurno znat procjeniti sam

0300133064D

za sistem ubrizgavanja MP9.0

Nisam rekao da se radi o AEE tipu VW motora.

Opet,ponavljam ,nisam profesionalac,ne bavim se ovom elektronikom tako da pisem samo cinjenice.

Pozdrav i HVALA na odgovorima.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isto. Step je mali motor koji regulise samo prolaz vazduha za ler kroz poseban prorez van glavne klapne (obicno je tako). Sasvim druga stvar je motorizovana klapna gasa, znaci ne postoji klasicna sajla gasa, vec mali elektromotor koji otvara/zatvara klapnu.

Vidi koje od ovog dvog u stvari ne radi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije isto. Step je mali motor koji regulise samo prolaz vazduha za ler kroz poseban prorez van glavne klapne (obicno je tako). Sasvim druga stvar je motorizovana klapna gasa, znaci ne postoji klasicna sajla gasa, vec mali elektromotor koji otvara/zatvara klapnu.

Vidi koje od ovog dvog u stvari ne radi.

Nije mi to bas jasno,pa valjda taj elekrtomotor koji otvara i zatvara klapnu gasa ,

valjda je to step motor,on regulise broj obrtaja praznog hoda/ler gasa i zapocinje ciklus startanja motora,tako sam procitao, a ti kazes da regulise samo protok zraka za ler.Nemam prestavu da postoje dva motora, i da li je onda tacno to sto ja trazim

Motoric ler gasa ,ja sam shvatio da je to step motor ,po onome sto sam procitao i prije citirao to se meni podudara.

Ali ako nisam u pravu molim te objasni mi ovo,da nebi vise zamarao tebe i ostale na forumu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije isto.

Step motor ler gasa je jedno, motoric leptira gasa je drugo

Kod mene je poluga gasa na sajlu, a motoric sluzi samo za ler gas i regulaciju broja obrtaja na hladno,

Ne znam tacno kako se zove ,ali su mi u servisu rekli da je u pitanju MOTORIC LER GASA ,a ne leptira gasa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mellow: Au choveka... :blink:

Pa lepo te pitam malopre IMAS LI SAJLU na leptiru gasa ili ne, ti kazes NEMA NIKAKVE SAJLE :angry:

Znaci, imas klasicnu sajlu gasa a ne motorizovanu klapnu, OK. I step motor kao regulator lera. Nema ti druge nego da ga zamenis, nazalost...Na Fordovima to crkava ko salata, ja sam svoj menjao 2 puta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako auto radi ok kad je ugrejan..nema nikakav problem sa ler gasom...tj step motorom ler gasa...ako postoji step motor ler gasa..znaci da je leptir gasa na sajlu i da je skroz zatvoren a motor dobija ler "vazduh" kroz step motor ler gasa...kad je hladan...senzor temp motora daje signal kompu da vise otvori step motor i doda vise goriva...treba proveriti i senzor temperature motora...ako je on ok znaci da je step crkao i stalno stoji u istom "limp" polozaju koji omogucava da auto radi ali nema regulaciju zadrske posle veceg gasa....nema fine regulacije lera i nema sauha....

Ako ima TCU ili ti gas na struju tj nema sajlu gasa onda step motor ler gasa ne postoji.

Step motor ler gasa je vrlo jednostavan...moze da se zaprlja pa se cisti...moze da crkne(namotaji izgore) i ako je BOSCH ..(nema koji drugi da bidne :mellow: ) ne popravlja se jer su namotaji utopljeni u kuciste..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija se potpuno promijenila,

Juce mi kolega koji se razumije dobro u elektroniku, i preciznu mehaniku popravio taj step motor leptira gasa.Motoric je bio neispravan,posto su mu se istrosile cetkice,i on ih je zamijenio ,covjek se potrudio i popravio taj problem,To ovdje kod nas nebi htio da uradi ni jedan majstor,valjda sto bi potrosio izvjesno vrijeme i nebi mu se isplatilo,ili nesto slicno , opet razumijem ih,na neki nacin,al nebitno,paziti sada.

Auto se ponasa potpuno drugacije.Sada klapna radi potpuno ispravno.Al problemio su sledeci:

1.U leru radi na oko 1000 obrt. ,al pri paljenju bude preko 2000 obrt. da bi otprilike minutu kasnije(kad nije hladno) stabilozovao na oko 1000 .

Inace u leru,kad je bio ispravan,motor radi na niskim obrtajima ,vjerovatno je SW. F10. sa 670. obrtaja.

2.stvar,pravi probleme u voznji,sam daje gas,uglavnom kad oduzmem gas ( trza )

Isti dan ,tj,juce sam posa kod mastora.Nije mogao odraditi basic setting,pokusavao je popraviti,al nije uspio,na kraju je posumnjao na TPS.To je neki senzor temperature ,to sam procitao,al sam zaboravio njegovu funkciju,

Medjutim da stvar bude teze,vise nisam siguran jeli TPS ili taj sklop sa difuzorom.

Kad bih bio siguran sto je od toga dvoje,ili nesto trece ,bar bi mi bilo lakse ,jer bi znao sta da kupim,ovako sad opet moram i to da rascistim.

I samo da dodam jos nesto, komp.izbacuje gresku ,e sad necu napisati tacno na engl.(bem ti kako ne uzeh listing dijagnoze)

trothyl valve control unit,

i za neke senzore,al po majstoru treba da kupim taj step motor leptira gasa(komplet difuzor).

Edited by Monte
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa lepo ti napisasmo da se step motor NE popravlja, a ti opet, popravio mi ga covek, radi. Pa eto kako radi ;)

TPS je senzor polozaja leptira gasa. Moguce je da je crkao, ali meni pre lici da step motor sada konstantno drnda klapnu i kad treba i kad ne treba, tako da brka signale sa TPS-a.

Zasto jednostavno ne odes do servisa, i zamolis da ti stave na auto nov step motor ako imaju negde (ili da skinu privremeno na 5 minuta makar) pa probaj? Ako se i dalje ponasa isto, neka ti isto tako zamene TPS, pa probaj tako, da ne nagadjamo vise? Zasto da kupujes, zamena TPS-a i stepa je posao od 5 minuta, skines, stavis, probas, pa ako je to to - odes i kupis nov i zavrsis posao.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa lepo ti napisasmo da se step motor NE popravlja, a ti opet, popravio mi ga covek, radi. Pa eto kako radi ;)

TPS je senzor polozaja leptira gasa. Moguce je da je crkao, ali meni pre lici da step motor sada konstantno drnda klapnu i kad treba i kad ne treba, tako da brka signale sa TPS-a.

Zasto jednostavno ne odes do servisa, i zamolis da ti stave na auto nov step motor ako imaju negde (ili da skinu privremeno na 5 minuta makar) pa probaj? Ako se i dalje ponasa isto, neka ti isto tako zamene TPS, pa probaj tako, da ne nagadjamo vise? Zasto da kupujes, zamena TPS-a i stepa je posao od 5 minuta, skines, stavis, probas, pa ako je to to - odes i kupis nov i zavrsis posao.

To u stvari namjeravam da uradim danas popodne, cim zavrsim posao,ako bude radio sa drugim step motorom onda znam na cemu sam.

HVALA!!! sto ste imali vremena za moj problem,Sto se mene tice mozete stavit KEY na ovu temu.Veliki pozdrav!.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
I samo da dodam jos nesto, komp.izbacuje gresku ,e sad necu napisati tacno na engl.(bem ti kako ne uzeh listing dijagnoze)

trothyl  valve control unit,

i za neke senzore,al po majstoru treba da kupim taj step motor leptira gasa(komplet difuzor).

Jaaaaaaaaaaoooooooooooo a sta sam ja napisao u svom jedinom postu u ovoj temi ....

Taj "throttle valve control unit " iliti TCU je elektricni gas...Znaci nema odvojen STEP MOTOR ler gasa nego je sve objedinjeno u TCU-u....bas sam pre neki dan to cistio jednom decku na Bravu 1.2....kome se auto gasio pri svakom stajanju na semafor ili uopste pustanju gasa posle voznje....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaaaaaaaaaaoooooooooooo a sta sam ja napisao u svom jedinom postu u ovoj temi ....

Taj "throttle valve control unit " iliti TCU je elektricni gas...Znaci nema odvojen STEP MOTOR ler gasa nego je sve objedinjeno u TCU-u....bas sam pre neki dan to cistio jednom decku na Bravu 1.2....kome se auto gasio pri svakom stajanju na semafor ili uopste pustanju gasa posle voznje....

Cekaj malo,

Pa za ovo sto si prije napisao , tu imas pravo

"ako postoji step motor ler gasa..znaci da je leptir gasa na sajlu i da je skroz zatvoren a motor dobija ler "vazduh" kroz step motor ler gasa...

Znaci IMA SAJLU GASA,i to je fakat ,ne znam zasto mislis da nema ,radi ovog TCU? ili ?

I mislim da je greska u tome sto si mislio na stariji tip, Ima sa 6 i sa 4 konektora,BOSCH,

E tu je zabuna ,znaci nije Bosch,vec je drugi tip,tj sve je u jednom sklopu,kako kazes ,nesto slicno kao kod Golf IV,jel tako?

E vidis i tu sam naisao problem,kad sam se raspitivao za cijenu u BIH,prodavac je mislio na tip , taj sto i ti,znaci na odvojeni step.,nije me slusao kad sam mu procitao katal.broj sklopa,i da sam narucio ,onda bi to bio vrhunac problema.

Vidim da cu na kraju morat slikat taj dio ,pa cu vam postovat ,ili poslat na mail,ako zelite.Sjutra idem kod 3 majstora da vidim jeli TPS Senzor ili Step motor ler gasa ili nesto trece,ko zna,izgleda sve je moguce.

Imam jedan tvoj odgovor na moj predhodni problem,mislim da je u jednom od tih tacaka rijesenje mog problema i sada.

pozdrav!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0